Follow us on Facebook and Twitter for more news and information about the online shop solution CS-Cart from NettXpress:

NettXpress Twitter

NettXpress Facebook

App eller ikke app

16.05.2017
by Preben Jensen

FOREKOMSTEN AV APPER har eksplodert siden smarttelefonen kom. Mange apper kommer og går, mens en del apper blir populære og suksessfulle. Det å kjøpe i apper har begynt å komme mer og mer – og nå har rundt hver tredje nordmann gjort et kjøp fra en app i enten en smarttelefon eller et nettbrett, absolutt mest på mobilen. Innen kollektivreiser har billettkjøp i app nærmest blitt en standard, og taxibransjen begynner å utvikle bruken av apper. Det finnes mange flere eksempler på det innen ulike bransjer.

Det finnes flere fordeler ved å utvikle apper til salg av varer og tjenester – så lenge man får i gang bruken av appene. For det første er det enkel tilgjengelighet, det er enkelt for forbrukeren å skaffe seg diverse apper, og de har for vane å titte rundt på telefonen og se gjennom appene ofte. Man har bedre kontroll på kundene og kan enklere få oversikt over deres atferd. På den måten kan man også personalisere tilbudene. En app er også mere fleksibel hvilket gjør det mulig å gi kunden eksakt den opplevelsen man vil at kunden skal få. En app gir i tillegg en ny markedsføringskanal siden man kan gi kunden pop-up meldinger direkte på mobilen ved kampanjer og lignende.

Den store bakdelen med app er naturligvis kostnaden for utvikling og vedlikehold av appen. Før man begir seg ut på utvikling av en app kan det være lurt å tenke gjennom et par ting på forhånd. Dersom en bruker skal laste ned en app kreves det et sterkt varemerke og sterk lojalitet fra kundene. I Norden har vi et mindre marked enn for eksempel i USA eller Kina, hvilket betyr at antall brukere også er begrenset. Det gjør at det tar lengre tid å bygge opp en kritisk masse og det tar lengre tid å teste ulike funksjoner på markedet. Men som sagt så finnes det flere vellykkede eksempler på norske apper og vi tror at denne trenden kommer til å fortsette.

Med CS-Cart fra NettXpress har du mulighet til å enkelt benytte en app for nettbutikken din. Den vanligste er Twigmo, men det finnes også alternativer som: Mobikul og Apptuse.

Kjøp i app øker på smarttelefon, men minker på nettbrett

% Hvordan handlet du med din mobile enhet?

App eller ikke app

Mobiltelefoner øker sterkt som salgskanal mens nettbrett minker. Kjøp i apper via mobiltelefoner fortsetter å øke – nå handler over halvparten av de som handler via mobiltelefon gjennom app. Kjøp i app via nettbrett minker også noe.

KILDE: DIBS

Nettbutikken oppdatert til versjon 4.5.2

13.05.2017
by Preben Jensen

Etter den store oppdatringen til 4.5.1, er tiden kommet for versjon 4.5.2. Dette er en mindre oppdatering som fikser noen små bugs og har et par nyttige forbedringer.

Nettbutikken oppdatert til versjon 4.5.2

Hva er nytt?

Logg på via Facebook fungerer riktig etter oppdateringen av Facebook sin API. Facebook-pålogging er en del av tilleggsprogrammet for sosial pålogging i CS-Cart. Vi måtte flytte til en nyere versjon av Facebook sin API, da API-versjonen vi tidligere brukte, ikke støttes lenger. Men vær oppmerksom på at om du skal jobbe med den nye API-en, så krever CS-Cart og Multiforhandler nå minimum PHP 5.4. Oppdater PHP-versjonen til 5.4 eller høyere før du aktiverer Facebook på nytt.

Salgsrapporter vises riktig når du arbeider med store mengder data. Først løste vi feilen som var relatert til å vise store mengde data på en salgsrapporteringsside. Nå vises også de store rapportene riktig, og det tar ikke for lang tid å laste dem. Vi har også gjort noen andre forbedringer relatert til grensesnitt, design og brukervennlighet.

Authorize.net fungerer nå bra med CS-Cart. På grunn av Authorize.net-kravet om å bruke tre tegnverdier for å angi landet var det umulig å behandle betalinger via denne tjenesten, da CS-Cart brukte to tegnverdier for å sende informasjonen om landet. Nå går landskoden via en trekarakterverdi som løser problemet.

PHP 7.1 kjører nå perfekt med CS-Cart. Tidligere har CS-Cart oppdaget en rekke feil og merknader relatert til PHP 7.1. Men vi løste dem raskt og nå, på PHP 7.1, kjører CS-Cart jevnt og godt som aldri før.

Kredittkortdata er nå fjernet fra bestillinger når du bruker PayPal Pro og kjøper produkter fra flere leverandører. Tidligere, når du kjøpte produkter fra flere leverandører (gjelder Multiforhandler) og betalte via PayPal Pro, ble bestillingsinformasjonen sendt til både kunder og leverandører sammen med åpne kredittkortdata, noe som kan føre til noen sikkerhetsproblemer. Nå fjernes alle kredittkortdata slik det skal være.

Sjekk ut andre endringer og forbedringer i changelog.

Hvordan oppdatere til versjon 4.5.2?

Hvis oppgraderingsabonnementet ditt fortsatt er aktivt, kontroller du den tilgjengelige oppgraderingen på siden Administrasjon → Oppgraderingssenter i administrasjonspanelet ditt. I løpet av denne første uken av utgivelsen distribuerer vi oppgraderingspakker i pakker, for ikke å overbelaste serverne våre. Etter den første uken åpner vi oppgraderingsdistribusjonen fullt ut. Så hvis du ikke ser den tilgjengelige oppgraderingen i oppgraderingssenteret ditt nå, sjekk om et par dager.

CS-Cart og Multiforhandler 4.5.1 er her!

09.03.2017
by Preben Jensen

Den nye versjonen retter opp i noen bugs og bringer også med seg flere nye funksjoner. Denne gangen har vi fokusert på Multiforhandler, og lagt til et automatisk utbetalingssystem og også ny demodata. Her er noen detaljer om det nye ting som er lagt til:

CS-Cart og Multiforhandler 4.5.1

Multiforhandler Forbedringer

Med versjon 4.5.1, har vi prøvd å gjøre det enklere for butikkeiere å arbeide med forhandlere.

Vi har derfor implementert et automatisk utbetalingssystem for forhandlere. Denne funksjonen fungerer gjennom PayPal Adaptive Payments: når en kunde betaler for ordren, vil PayPal automatisk dele inntektene mellom butikkeier og forhandleren. Ingen flere manuelle utbetalinger!

MERK: Etter oppgraderingen til versjon 4.5.1 må du installere PayPal Adaptive Payments.

Multiforhandler PayPal Adaptive Payments

Det er lagt til mer detaljert statistikk: transaksjoner, balanse, uttak og annen statistikk.

For å gjøre testing av ny funksjonalitet lettere og mer virkelig, har vi forbedret demodataene som du kan installere med Multiforhandler. Den nye demodataen omfatter 12 forhandlere (tidligere var det bare to), ca 5000 produkter (tidligere var det ca 300 produkter).

Multiforhandler demo data

Vi har også omorganisert innstillingene for betalingsmetoder som bruker PayPal sin prosessorer. Hvis du bruker PayPal Standard Payments, kan du nå velge hvilken status en ordre får når den registreres første gang, rett etter at en kunde sender en ordre og fortsetter til betalingssiden.

Vi har endret standard CAPTCHA i CS-Cart og Multiforhandler til Google sin CAPTCHA-metode.

Fra og med versjon 4.5.1, har vi også fjernet den gamle CAPTCHA-metoden. Alle relevante innstillinger er nå i Google reCAPTCHA modulen.

Finn alle andre endringer i endringsloggen.

Hvordan få versjon 4.5.1?

Det er som vanlig to måter å oppgradere på:

Hvis du har en aktiv supportavtale, sjekk tilgjengelig oppgradering i Administrasjon → Oppgraderingssenter i ditt adminpanel. I løpet av den første uken etter utgivelsen, vil vi være distribuere oppgraderingspakken gruppevis, for ikke å overbelaste serverne våre. Etter den første uken, vil vi åpne oppgraderingen helt. Så hvis du ikke ser oppgraderingen i ditt Oppgraderingssenter nå, sjekk igjen senere. Hvis din supportavtale har utløpt, kan du utvide den for et nytt år.

Hvis du skal åpne din første nettbutikk, last ned installasjonspakken, installere det på serveren din, eller kontakt NettXpress.

Mobil e-handel øker igjen – nærmer seg halvparten

21.12.2016
by Preben Jensen
Alle har nok fått med seg at mobilen har blitt svært viktig for e-handelen. Siden våre mobiltelefoner ble små dataer med internett har utviklingen fortsatt i et raskt tempo med nettbrett, mobiltilpassede nettsider, apper og mobile betalingsmåter. Økningen i Norge er enorm og nesten halvparten handler nå på nettet fra sin mobiltelefon eller nettbrett. NÅ HANDLER NESTEN halvparten – 48 prosent – av nordmennene fra sine mobile enheter som mobiltelefon eller nettbrett - Det er en stor økning fra i fjor, på hele 10 prosent. Antallet begynner nå å nærme seg 1,9 millioner norske forbrukere og trenden har vært sterk i flere år. Antall personer i Norge som har en smarttelefon har økt kraftig de siste årene, selv om økningen nå begynner å stagnere har åtte av ti nordmenn en smarttelefon ifølge en undersøkelse fra Telenor. Mange har også nettbrett. 4G-dekningen er på utrolige 98 prosent i Norge, så internettilgangen er nærmest total. Denne trenden har blitt drevet på bakgrunn av flere mobiltilpassede nettsider, apper og mobiltilpassede betalingsmåter. Når man i dag kan handle like enkelt fra mobiltelefonen som fra pc’en, vil dette bidra til å drive bransjen fremover slik at det blir bedre og enklere å handle mobilt. Det som er spesielt interessant i år er at økningen er gjennomgående i nesten alle aldersgrupper, bortsett fra en, der Norge skiller seg fra Danmark og Sverige. I våre naboland øker nemlig den mobile handelen enormt blant de eldste, mens i Norge er det en mindre økning. I fjor var det likevel en enorm økning i denne aldersgruppen. Mobilhandelen øker markant blant de yngste – hele 22 prosent. Nest størst økning ser vi i aldersgruppen 45-54 år med nesten 15 prosent, og deretter aldersgruppen 35-44 år med 10 prosent. Minst økning ser vi i aldersgruppen 25-34 år med kun noen prosenter. Her var bruken klart størst tidligere. De eldste har virkelig blitt vant til mobil handel i løpet av de siste årene. Det er stor gruppe forbrukere – drøyt to millioner – som dessuten er en kjøpesterk gruppe med mye tid, og som nå handler på nettet med sine mobiler eller nettbrett. Pensjonistrabatt kanskje? Det kan være en god forretningsidé å rette seg mot denne målgruppen. E-handelen fra mobile enheter blir viktigere, i løpet av noen år kommer det mest sannsynlig til å være flere som handler fra smarttelefoner enn fra pc – dersom utviklingen fortsetter i denne farten. Når en bedrift i dag skal utvikle en ny nettbutikk er det ofte mobilversjonen som utvikles først etter strategien «Mobile first». Nye betalingsmåter som utvikles og lanseres i dag passer best på mobile enheter. Nesten halvparten har nå handlet mobilt % | Har du handlet med en mobil eller nettbrett i løpet av de siste 3 månedene? Trenden for den mobile e-handelen i Norge har vært sterk i flere år, og i år tar trenden et stort skritt oppover – nesten halvparten av nordmennene handler nå på nettet fra sin mobiltelefon eller nettbrett. Det er mer enn en dobling siden 2012.

Nettbutikkløsningen er oppdatert til versjon 4.4.1

15.11.2016
by Preben Jensen
CS-Cart kommer nå i en ny utgave med flere etterlengtede funksjoner: e-post malredigerer, dokumentredigerer, tryggere oppgradering, leverandørabonnement m.m. E-post malredigerer Ved hjelp av e-post malredigering kan du enkelt administrere og redigere alle automatiske e-postmeldinger som sendes ut fra butikken din. Du kunne gjøre dette også i tidliger versjoner, men da var det nødvendig å kunne litt koding. Gå til Design → E-post-maler, der kan du nå se alle e-postvarsler som dine kunder mottar. Klikk på den du ønsker å redigere og endre innholdet ved å sette inn de nødvendige variablene i ren tekst-modus. Dokumentredigerer Dokumentredigereren lar deg konstruere og redigere fakturaer, pakksedler, gavekort, og ordresammendrag i adminpanelet. Arbeidsflyten er den samme som i e-post malredigereren: i Design → Dokumenter, velg det dokumentet du vil redigere, og endre det ved å sette inn variabler og små kodesnutter. Gratis Ebay Synkronisering og Facebook eBay Synkroniserings-modulen kan enkelt eksportere dine produkter til eBay. Og Facebook-modulen lar deg plassere din nettbutikk på din Facebook-side. Dette var moduler du tidligere måtte kjøpe. Nå følger disse modulene med i nettbutikken gratis. Ny logikk for maler Fordelen med den nye logikken for butikkeiere er at maler fra tredjepart ikke vil bli brutt etter at butikken oppgraderes. Poenget er at oppgraderingen nå bare endrer standard Responsive malfiler. CS-Cart 4.4.1 har også en ny mal som vi kaller «Bright». Hvis du ønsker å bytte til denne, så ikke glem å eksportere din gjeldende layout for så å importere den tilbake til Bright-malen. Dette sikrer en riktig anordning av innholdsblokkene. Filendringsdetektor For å gjøre oppgraderingen av din CS-Cart nettbutikk konfliktfri, bør du holde CS-Cart sine kjernefiler uendret. For å spore endringer i kjernefilene, er det opprettet en annen nyttig funksjon i 4.4.1 - en filendringsdetektor. Denne skanner gjennom CS-Cart sine kjernefiler for endringer når du logger inn i adminpanelet. Du kan også starte den manuelt fra Administrasjon → Filendringsdetektor. Detektoren advarer deg på forhånd at du har endringer i CS-Cart sine kjernefiler, og advarer om at du kan miste endringene etter neste oppgradering eller ved konflikter under oppgradering. Om du har en aktiv oppgraderingsavtale kan du oppdatere til versjon 4.4.1 fra Administrasjon → Oppdateringssenter i ditt adminpanel. Pakken vil distribures til alle kunder i løpet av en uke, så om du ikke ser noe i ditt oppdateringssenter, så vent et par dager, og prøv igjen.

Snart får du flere tilbakevendende og førnøyde kunder i nettbutikken din

13.10.2016
by Preben Jensen

DIBS vil snart presentere en ny nett-tjeneste - Husk meg - som vil forbedre handleopplevelsen for alle forbrukere i Norden. Husk meg gjør det det mulig å lagre sine kortopplysninger for friksjonsfri betaling på noen sekunder i over 25 000 nettbutikker tilknyttet DIBS (Nets, DIBS og Paytrail). Husk meg vil snart bli tilgjengelig i din nettbutikk – det er kostnadsfritt og ingen implementering er nødvendig.

Snart får du flere tilbakevendende og førnøyde kunder i nettbutikken din

  • Gjelder i over 25 000 nettbutikker i Danmark, Norge, Sverige og Finland
  • Boost din nettbutikk og gi dine kunder en bedre handleopplevelse
  • Ingen implementering - Husk meg er inkludert i alle DIBS sine betalingsvinduer
  • Dine kunder kan velge å lagre deres kortopplysninger og kan ved hjelp av den 3-sifrede sikkerhetskoden (CVC-koden på baksiden av betalingskortet) gjenbruke opplysningene i alle andre DIBS, Nets eller Paytrail-eide betalingsvinduer

Hvordan fungerer det?

Når kunden sjekker ut av nettbutikken vil han/hun få muligheten til å lagre kortinformasjonen trygt og sikkert i betalingsvinduet. Neste gang de besøker en av nettbutikkene som tilbyr Husk meg, kan de betale i løpet av noen få sekunder ved å taste inn den 3-sifrede sikkerhetskoden på baksiden av betalingskortet.

Hvilke betalingskort støttes?

Foreløpig er det støtte for VISA og MasterCard. Flere korttyper vil bli tilgjengelig senere.

Når blir tjenesten tilgjengelig for min nettbutikk?

Husk meg vil bli tilgjengelig for kundene så snart tjenesten slippes. Det er gratis og ingen implementering er nødvendig.

Hvor kan mine kunder bruke Husk meg?

Dine kunder kan bruke Husk meg i mer enn 25 000 nettbutikker i Norden på tvers av Nets, DIBS og Paytrail.

Når får jeg vite mer?

Vi tester tjenesten i disse dager og tjenesten vil bli tilgjengelig i nær fremtid. Følg oss for mer informasjon.

Hvis du vil vite mer om Husk meg er du velkommen til å kontakte oss eller lese mer på DIBS sin nettside: www.dibs.no/husk-meg

Visste du at...

  • 47% av forbrukerne foretrekker å slippe og taste inn kortinformasjonen når de handler via sin PC/Mac.
  • 55% av forbrukerne foretrekker å slippe og taste inn kortinformasjonen når de handler via sin smarttelefonen
  • 22% av forbrukerne vil kjøpe mer, hvis de kunne lagre kortinformasjonen når de handler via sin datamaskin
  • 34% av forbrukerne vil kjøpe mer, hvis de kan lagre kortinformasjonen når de handler via sin smarttelefonen

Netthandelen fortsetter å vokse

24.09.2016
by Preben Jensen

Nordmenns handel på nett fortsetter å øke og vokser med over 12 milliarder sammenlignet med 2015. Det er en vekst på 16 prosent. For 2016 beregnes det totale markedet for den norske netthandelen, det vil si både reiser, varer og tjenester, å overstige 90 mrd. kroner i omsetning. Siden DIBS begynte å måle det totale markedets størrelse for fem år siden har omsetningen økt med utrolige 75 prosent, fra drøyt 50 mrd. kroner til 90 mrd. kroner. netthandelen i Norge er nå altså på linje med restaurantbransjen, som omsetter for drøyt 100 mrd. kr. Så hvorfor har handelen på nett økt så mye – og hvorfor fortsetter den bare å øke? Bortsett fra at vi har hatt en generelt god økonomisk utvikling i Norge, avhenger det i stor grad av tre ting:

Den tekniske utviklingen

Først kom internett, så fikk vi mobiler som var like kraftige som datamaskiner. Nå står vi midt oppe i utviklingen av Internet of Things,som har ført til mer og mer digitalisering. Logistikkmulighetene er mange og velutviklet, og betalingsmulighetene er utviklet og tilpasset, og har også blitt bedre og enklere. Med vår moderne teknologi som stadig blir bedre finnes det egentlig ingen grenser for hvordan netthandelen kan utvikle seg.

Forbrukernes adferd og behov

Tidligere handlet man på nett for å spare penger og for å gjøre gunstige kupp. Selv om man fortsatt kan gjøre kupp på nettet i dag så handler de fleste på nettet nå fordi det er enkelt og det sparer tid – å slippe å dra til butikken sparer både tid og innsats. Det er også i mange tilfeller smidig å handle på nettet da man enkelt kan sammenligne priser, gjøre research og lese anbefalinger fra andre kunder. I tillegg utvikles atferden hos forbrukerne, nå vil vi for eksempel ha mulighet til å betale for både maten og strømregningen på nettet. Digitalisering, mobiler og nettbrett omfavnes av forbrukerne og påvirker atferden.

Bedriftene innser at de MÅ tilby sin ekunder netthandel

De møter som nevnt over forbrukernes behov og åpner for nye muligheter som kan øke omsetningen, og ikke minst for å unngå å bli forbigått av andre. Bransjer som vanligvis ikke forbindes med tradisjonell netthandel tilpasser seg forbrukernes behov, hvilket innebærer at flere bedrifter og bransjer begynner med netthandel. Samtidig stilles man til veggs med marginaler og kostnader for denne type service. Fellesnevneren for alle innen netthandelen er å stadig utvikle for å gjøre det så enkelt og friksjonsfritt for forbrukeren som mulig.

Så netthandelen har definitivt kommet for å bli, og vi tror at utviklingen som vi har sett de siste årene i rasende fart kommer til å fortsette.

Netthandelen fortsetter å vokse

KILDE: Norsk e-handel 2016

DIBS presenterer Norsk E-handel 2016

13.09.2016
by Preben Jensen

Nå er den her - Norsk E-handel 2016. Rapporten feirer 10-års jubileum i år, og tar for seg de siste trendene innen nettbetaling, mobilbetaling og e-handel.

Norsk E-handel feirer 10 år i år, og mye har skjedd i løpet av disse årene. E-handelen har eksplodert og utviklet seg i et raskt tempo, og det kommer til å gå mye raskere: de siste tre årene har de skjedd mer innen vekst og utvikling enn det har gjort de siste 15 årene.

DIBS presenterer Norsk E-handel 2016

Noen høydepunkter fra rapporten:

  • Det norske e-handelsmarkedet omsetter for over 90 milliarder kroner – det er en økning på 16 prosent sammenlignet med i fjor, hvilket tilsvarer en økning på 12 milliarder kroner
  • Abonnementstjenester på nettet som tv- og musikk streaming, aviser og matkasser, øker kraftig
  • Over halvparten handler nå med mobilen
  • Handel i utenlandske nettbutikker minker

E-handelen er større og mer spennende enn noensinne.

Last ned rapporten her.

Norsk E-Handel er en statistikkfylt rapport som gir et detaljert bilde av e-handelens utvikling. Rapporten er basert på en undersøkelse som ble gjennomført av YouGov i andre kvartal i 2016, undersøkelsen bygger på intervjuer med rundt 5 000 respondenter i Norden, hvorav ca 1 000 i Norge. Rapporten inneholder også data fra DIBS egen database basert på transaksjoner hos mange tusentalls nettbutikker tilknyttet DIBS, samt kunnskap fra DIBS e-handelseksperter.

Vil du vite mer om Norsk E-handel 2016?

Meld deg på DIBS sitt webinar.

DIBS presenterer Norsk E-handel 2016

31.08.2016
by Preben Jensen

DIBS inviterer til frokostseminar der de presenterer Norsk E-handel 2016, e-handelsrapporten som feirer 10-års jubileum i år. Patrik Müller står i spissen og forteller deg det viktigste du trenger å vite om hvordan, hva og hvorfor forbrukerne handler på nettet. Vi ser på hva som hindrer forbrukerne fra å handle på nettet og hvordan det står til med utenlandshandelen. Vi ser også på våre naboer og peker på viktige likheter og forskjeller mellom Norge, Sverige og Danmark. I tillegg kommer Arne Anderson fra PostNord til å fortelle litt om frakt og leveringstrender.

Frokostseminaret henvender seg til deg som driver eller jobber med netthandel i en eller annen form og som ønsker å øke kunnskapsnivået innen e-handel og forbrukeratferd på nett. Alle som deltar på seminaret får med seg et trykt eksemplar av rapporten.

  • Når: 13. september kl 09-11
  • Hvor: Hoffsveien 15, 0275 Oslo

Meld deg på herMeld deg på her. (Begrenset antall plasser!)

DIBS byr på frokost og kaffe. NB: Maks 2 representanter fra hvert firma.

DIBS presenterer Norsk E-handel 2016

Sikkerhetsoppdatering til CS-Cart

04.08.2016
by Preben Jensen

En ny versjon av CS-Cart (versjon 4.3.9) er nå tilgjengelig. Dett er en mindre oppdatering uten noen nye spennende funksjoner. Den retter i stedet opp i enkelte små bugs og en viktig sikkerhetsoppdatering.

Sikkerhetsoppdatering til CS-Cart 4.3.9

Sikkerhetsoppdatering

Problemet var at hackere kunne få tilgang til ditt adminpanel, om de visste din admin-URL. Multi-forhandler hadde også et lignende problem: En leverandør kunne opprette en adminkonto og dermed få delvis tilgang til ditt adminpanel. Begge sikkerhetsproblemene er tilstede i CS-Cart og Multi-Vendor 4.0.1 - 4.3.8. Vi anbefaler derfor at du oppgraderer til 4.3.9 så fort som mulig, for å tette dette sikkerhetshullet. Det er også sendt ut en e-post til alle CS-Cart lisenseiere, hvor det forklares om problemet. Sjekk din e-post. Disse e-postene inneholder instrukser om hvordan du eliminerer sårbarheten. Du kan også lese om sårbarheten her.

Delvis refusjon via PayPal

Om admin endret status for en returforespørsel med flere produkter, ville PayPal kunne utføre delvis tilbakebetaling flere ganger. Noe som førte til at ett av produktene i den rekkefølgen kunne bli refundert om og om igjen. Nå fungerer refusjonsprosessen som den skal.

Respons for PayPal-betalinger

En betalingsprosess respons varsler deg om hendelser knyttet til dine transaksjoner. Du kan se responsstatusen i ordredetaljer i ditt adminpanel. Tidligere, da betalingsbehandler mottok en IPN i PayPal Express Checkout, ble ikke prosessorresponsen aktualisert. Admin måtte defor sjekke betalingsstatusen manuelt for hver bestilling. Nå er dette problemet løst, og responsen er aktualisert når IPN er mottatt.

Moms beregnes riktig

Tidligere, når en kunde var logget inn som gjest og la inn en bestilling, ble produktprisene i handlekurven vist uten moms. Vi har fikset beregningsprosessen og nå vises momsen korrekt på alle produkter for både autoriserte brukere og gjester.

Sporingsnummer vises alltid for kundene

Før denne oppdateringen, kunne ikke en kunde se sporingsnummeret sitt under ordredetaljene, om du ikke hadde spesifisert en leverandør for ordren. Nå vil sporingsnummeret vises for kundene enten du har spesifisert leverandør i adminpanelet eller ikke.

HiDPI og kloning av produkter.

Om du klonet et produkt, ble størrelsen på produktbildet redusert to ganger ved hver ny kloning. Vi har nå løst problemet, og størrelsen på bilder av klonede produkter forblir den samme.

Du kan se alle endringene som er gjort i versjon 4.3.9 i endringsloggen:

Slik oppgraderer til versjon 4.3.9

CS-Cart lisenseiere med aktive oppgraderingsabonnement kan oppgradere som alltid fra Administrasjon → Senter for oppdatering i sitt adminpanel. Siden oppdateringen løser et kritisk sikkerhetsproblem, distribuerer vi oppgraderingspakken med en gang. Vennligst sjekk ditt adminpanel og oppgradere så fort som mulig. Om du ikke er komfortabel med oppdateringer, eller opplever feilmeldinger under oppdateringen, så ta kontakt med CS-Cart Helpdesk - de hjelper deg med oppdateringen.

PS: Og husk - ta alltid backup før oppdatering !!!