Follow us on Facebook and Twitter for more news and information about the online shop solution CS-Cart from NettXpress:

NettXpress Twitter

NettXpress Facebook

CS-Cart versjon 4.3.7 - med nye admin forbedringer

26.05.2016
by Preben Jensen

Versjon 4.3.7 er en mindre oppdatering som fikser bugs og gjør forbedringer på eksisterende funksjoner, men som også inneholder noen nye funksjoner i adminpanelet - for å gjøre brukervennligheten enda bedre for deg som butikkeier:

CS-Cart versjon 4.3.7 - med nye admin forbedringer

Angi emne for e-postmeldinger i skjemaer

Et klart og presist emne for dine utgående e-post-meldinger er viktig i din kommunikasjon mot kundene. Emnet skal enkelt kunne forklare innholdet i e-posten uten at man trenger å åpne den.

I tidligere CS-Cart-versjoner kunne du ikke spesifisere emnet som sendes fra skjemaer som kontakt-oss-siden. Dette er nå fikset, og du kan angi unike emner for alle skjemasidene du bruker i nettbutikken din. Du kan predefinere emnet eller du kan la kunden skrive inn emne selv.


Opprett forsendelsestatuser

Om du behandler mange ordre hver dag - noe vi håper du gjør, kan man lett bli forvirret over hvilke ordre som er pakket, hvilke som er sendt og hvilke som fortsatt trengs å pakkes.

For å unngå forvirring kan du nå i versjon 4.3.7. av nettbutikkløsningen CS-Cart fra NettXpress opprette nye forsendelsestatuser. Gå til: Administrasjon → Forsendelse og moms → Forsendelse statuser. Her kan du enten redigere i statusene som allerede ligger der, eller du kan legge til så mange nye du måtte trenge.


Oppdateringen til 4.3.7 finner du under: Administrasjon → Oppdateringssenter, og er tilgjengelig for alle med gyldig lisens og aktiv avtale.

Ønsker du å se alle endringer som er gjort i versjon 4.3.7, så finner du oversikten på denne siden.

Tre moduler for filtre i nettbutikken din

04.05.2016
by Preben Jensen

Å finne det rette produktet er ikke alltid så lett, og i store nettbutikker kan det ta lang tid å søke gjennom hundrevis av produkter.

Produktfiltre hjelper kundene dine å finne produktene raskere ved å velge parametere for å vise bare de produktene som passer. I stedet for å bla gjennom hundrevis av produkter, kan du filtrere produktene ned til et titalls.

Tre moduler for filtre i nettbutikken din

Nettbutikkløsningen CS-Cart har innebygd funksjon for filtre, som lar kundene enkelt søke etter produktets pris og egenskaper. Dette er flott, men det betyr ikke at de innbygde filtrene passer for alle. Kanskje har din nettbutikk helt spesielle behov for hvordan filtrene skal fungere.

Det går f.eks. ikke an å søke etter produktalternativer som farge eller størrelse og du kan ikke bruke bilder som filter-varianter. Hvis du har hundre merker, vil alle bli vist som filtervarianter og det kan å ta opp ganske mye plass.

Vi har derfor plukket ut tre tilleggsmoduler fra CS-Cart Marketplace som er laget av tredjeparts utviklere for å utvide filterfunksjonen med nye søkefunksjoner:

Filter for alternativer

Hvis du selger t-skjorter i forskjellige størrelser, har du sannsynligvis brukt størrelse som et produktalternativ. Siden CS-Cart sine innebygde filtre ikke kan søke gjennom produktalternativer, må kundene åpne hver t-skjorte-side for å vite om deres størrelse finnes på lager. Det er ikke alltid så praktisk.

Med modulen Option Filters, kan kundene filtrere produktene etter farge, størrelse og andre alternativer. Hvis en kunde trenger en hvit t-skjorte i en middels størrelse, kan han eller hun bare velge dette i filtrene for å begrense produktlisten. Praktisk!

Tre moduler for filtre i nettbutikken din

Filtrer etter bilder

Med modulen Filter by Images, blir filtrene mer visuelle - kundene filtrere produktene ved å klikke på bilder av farger eller figurer. Det kan noen ganger være bedre å vise rødt i stedet for å skrive rød og vise formen heller enn å beskrive den. Kunder på jakt etter sykler vil kunne se ramme-formen, ikke bare lese at den er rund.

Tre moduler for filtre i nettbutikken din

Selectbox og Dropdown Filtre

Modulen Selectbox/Dropdown Filters gjør filtrene mer kompakte ved å skjule filtervarianter bak en rullegardin-liste. Hvis butikken har 100 merker, vil listen med merker/brands bli veldig lang, og det ser ikke så bra ut designmessig.

Tre moduler for filtre i nettbutikken din

Kundene trenger ikke å se alle merkene. Det de trenger er en rask måte å velge det merket de ønsker å kjøpe. Denne modulen gjør at en liste med f.eks. merker kan legges i en søkbar rullgardinmeny i stedet for i en lang liste.

Tre moduler for filtre i nettbutikken din

Vi håper noen av disse modulen kan hjelpe deg med å forbedre søkeopplevelsen for kundene dine.

CS-Cart Marketplace har over 600 moduler. Besøk gjerne siden for å se om du finner moduler som kan gjøre handleopplevelsen bedre for kundene i din nettbutikk.

Multi-Forhandler nettbutikkløsning fra NettXpress

14.04.2016
by Preben Jensen
Multi-Forhandler er en utvidet nettbutikkløsning som lar deg lage en nettbasert markedsplass hvor flere leverandører kan administrere salget av sine produkter gjennom en felles nettbutikk. Multi-Forhandler er den perfekte løsningen for nettbutikker hvor flere uavhengige forhandlere kan opprette et virtuelt kjøpesenter med mange separate avdelinger. Det gir fordelen av at mange ulike forhandlere kan selge og administrere sine egne produkter i en felles stor nettbutikk. Funksjoner du bare finner i Multi-Forhandler Flere forhandlere, én butikk Produkter fra flere uavhengige forhandlere vises i en felles produktkatalog og besøkende kan handle i en nettbutikk, selv om produktene er levert fra mange ulike leverandører. Produkter fra flere forhandlere i en ordre Kundenes handlekurv kan inneholde produkter fra flere forhandlere, men de vil likevel plassere kun en ordre og betaler bare én gang. Pengene går til Admin, som manuelt fordeler utbetalingene til forhandlere i henhold til hvor mye de har solgt, som det føres statistikk over i adminpanelet. Som admin kan du f.eks. velge å utbetale en gang per måned. Som admin kan du også velge hva slags provisjon du skal ha av salget på markedsplassen. Normalt vil dette være mellom 5-10 % av inntektene. Ubegrenset antall forhandlerkontoer Det spiller ingen rolle hvor mange uavhengige forhandlere som får lov til å selge sine produkter i nettbutikken din - du kan ha to eller to hundre. Antall forhandlerkontoer er virkelig ubegrenset, og du kan utvide virksomheten uten begrensninger. Eget adminområde for hver forhandler Hver forhandler blir utstyrt med sitt eget adminpanel for å administrere egne innstillinger og produkter. Forhandlere vil ikke forstyrre andre forhandleres aktivitet. Adminpanelet til forhandlerne er også noe begrenset. De har full tilgang til å behandle ordre og produkter, men kan ikke gjøre endringer i innstillinger, design o.s.v. Super-admin styrer nettbutikken Som super-admin har full tilgang til nettbutikkens innstillingen og produktene som selges av de ulike forhandlerne. Så du kan fullt ut kontrollere hva som legges til i produktkatalogen og også moderere forhandlernes aktivitet ved behov. Leverandørspesifikke fraktmetoder Hver forhandler kan konfigurere sine egne fraktmetoder og kunder med bestillinger som inneholder elementer fra ulike forhandlere velger forhandlerspesifikke fraktmetoder når de skjekker ut.

Nettbutikkløsningen oppdatert til versjon 4.3.6

03.04.2016
by Preben Jensen

Nettbutikkløsningen fra NettXpress er nå oppdatert til versjon 4.3.6. Dette er en mindre oppdatering som stort sett fikser bugs, men det er også lagt til noen nye funksjoner samt støtte for PHP 7 - noe som gir deg en langt raskere nettbutikk.

PHP 7-støtte

Versjon 4.3.6 fungerer med PHP 7, noe som gir langt raskere lasting av sider og lar nettbutikken tåle en større belastning. Vi har testet nettbutikken med 200 000 produkter og den er lynrask. Ta en titt på demobutikken. Hurtighet er viktig for en nettbutikk. Lar du en besøkende vente for lenge på at siden laster, er det store muligheter for at han forlater siden og aldri returnerer. En rask nettbutikkløsning er kritisk fordi når en besøkende forlater butikken din, mister du både en potensiell kunde og omsetning.
Vi har testet den rimelige VPS hostingen hos DigitalOcean og sammenlignet resultatene av CS-Cart 4.3.6 på PHP 7 og PHP 5.6 med en installasjon av WordPress.
WordPress er kjent for enkelhet og lett funksjonalitet. CS-Cart, som har et langt rikere utvalg av nettbutikk-funksjoner, viser overlegenhet i ytelsestester:
Hvis antallet HTTP-forespørsler overskrider antallet en butikk kan håndtere per sekund, bremses det ned og krasjer. CS-Cart 4.3.6 på PHP 7 håndterer 2 ganger flere HTTP-forespørsler per sekund enn WordPress.
Jo raskere en side starter lastingen, jo før ser kunden siden. Nettsider i CS-Cart 4.3.6 starter lastingen langt raskere enn i WordPress:
Butikk Import
Det er viktig å holde programvaren til nettbutikken din oppdatert for å sikre sikkerhet, hastighet og funksjonsutvalg. Men å oppgradere til den nyeste versjonen av CS-Cart kan være en litt komplisert prosedyre om du har mange endringer i den originale kildekoden.
Da kan du bruke funksjonen: Butikk Import. Bare overføre alle dine data til en ny CS-Cart installasjon, og hold din nåværende butikk på nettet.
På denne måten har du fortsatt den gamle butikken oppe og går, og du kan fortsette å selge fra den gamle butikken mens du konfigurerer den nye etter en vellykket import.
Du kan importere lagret data fra CS-Cart 2.2.4 og høyere.



Endringer for å forbedre brukervennlighet
For å gjøre CS-Cart litt enklere å bruke, har vi gjort noen små funksjonsendringer i versjon 4.3.6. Det er nå inkludert nye underkategorier i rotstrukturen for kategorier, slik at man kan se hele kategoritreet.
Det er lagt inn et felt for Beskrivelse på alle fraktmetoder, slik at du enkelt kan legge inn nyttig informasjon til kundene dine for hver fraktmetode du bruker.
OppgraderFør du oppgraderer til CS-Cart 4.3.6, må du sørge for at serveren din har støtte for PHP 5.3.6 eller nyere. Eldre PHP-versjoner støttes ikke lenger. Du kan se alle endringer i vår changelog.Hvis du ikke bruker CS-Cart i dag, kan de lese mer og bestille nettbutikkløsningen her.

Abonnement tilgjengelig i nettbuikkløsningen Multi-forhandler

23.03.2016
by Preben Jensen

Nettbutikkløsningen Multi-forhandler vil heretter ha støtte for abonnementer, som betyr at en markedsplass kan opprette flere abonnementer for ulike forhandlere. Funksjonen vil bli introdusert i en oppdatering, som er like rundt hjørnet.

abonnement forhandler

Abonnementer for forhandlere er et fleksibelt verktøy som kan hjelpe deg å øke inntektene hvis funksjonen blir brukt riktig:

  • Lag så mange abonnementer du vil. Du kan redigere og slette dem i adminpanelet.
  • Sett abonnementsprisen for den perioden en forhandler skal betale for et abonnement, og transaksjonsavgiften du vil ta for hver bestilling.
  • Definer maks antall produkter en forhandler kan ha, sett den maksimale inntekten per måned en forhandler kan ha, og tillat eller nekt en forhandler å ha en mikrobutikk med filtre, kategorier, og søk.
  • La dine forhandlere ha tilgang til kun bestemte kategorier og tilordne abonnementer til eksisterende forhandlere.
  • Forhandlerene kan overvåke bruken av abonnementer på sine adminsider og redigere disse selv.

opprett forhandler


Vilkår og betingelser for forhandlere

Vilkår og betingelser-modulen er en ny funksjoen i versjon 4.3.6 av Multi-forhandler, som gjør at alle forhandlere kan spesifisere sine unike vilkår og betingelser, slik at kundene aksepterer disse når de sjekker ut.
Vilkår og betingelser fungerer som en juridisk avtale mellom en forhandler og en kunde. Det er viktig for en forhandler å ha sine egne vilkår. Dette vil avgrense ansvar mellom markedsplassen og forhandleren, og bidra til å håndtere konflikter mellom en kunde og en forhandler.

En forhandler kan spesifisere sine vilkår og betingelser i adminpanelet.



Under utsjekkingen må kundene godta vilkår og betingelsene for hver forhandler, for de produktene de kjøper:


Ingen Tomme kategorier i forhandlerens mikrobutikk

I Multi-forhandler nettbutikken fra NettXpress, kan forhandlere har sine egne mikrobutikker med filtre, produkter og kategorier.
Admin av markedsplassen kan tillate sine forhandlere å bruke alle kategoriene som er tilgjengelige på sine markedsplasser, men forhandlerene bruker vanligvis ikke alle disse. I de foregående Multi-forhandler-versjonene, ble ubrukte kategorier vist i forhandlerens mikrobutikk, og kundene kunne bli vist tomme kategorier. Som et resultat, kan kundene bli forvirret. I Multi-forhandler 4.3.6, vises ikke lenger tomme kategorier.

forhandler kategorier nettbutikkløsning


Ventende Status for forhandlere mer enn én gang

En markedsplass admin må godkjenne nye forhandlerere før de kan starte å selge. Hvis en admin er usikker på om de skal godkjenne en forhandler eller ikke, setter han forhandlerens status til Venter. I påvente av status, kan en forhandler få tilgang til sitt adminpanel, endre firmainformasjon, og legge til produkter.
I tidligere Multi-forhandler versjoner, kunne en admin sette statusen Venter kun en gang - rett etter at forhandleren fullførte registreringen.
Hvis en aktiv forhandler omorganiserer sin virksomhet, eller flytter sine produkter til et nytt lager, må han/henne stanse salget. Den ventende statusen er da det beste alternativet for at forhandleren fortsatt skal kunne behandle sin mikrobutikk, og kundene ser da ikke forhandlerens produkter på markedsplassen.
I Multi-forhandler 4.3.6, kan en aktiv forhandler spørre markedesplassens admin om å endre status til Venter når som helst.

Endre forhandler status nettxpress

Nytt verktøy for redigering av faktura og ordrebekreftelser

16.03.2016
by Preben Jensen

Vi er glade for å kunne presentere en prototype, som lar deg redigere faktura og e-post-maler i ditt adminpanel uten at du trenger å kunne koding.


Nytt verktøy for redigering av faktura og ordrebekreftelser

  • Opprett dine egne fakturamaler ved å sette inn små variabler og rediger tabellene rett på fakturaen
  • Rediger fakturaer for spesialbestillinger og lagre dem uten å endre fakturaer for andre bestillinger
  • Se listen over alle e-post-varslings-maler som er innebygget i nettbutikkløsningen CS-Cart
  • Endre alle e-post-maler raskt og enkelt i tekstredigereren
  • Lag små kodebiter for e-post-maler for å enkelt sette inn tilsvarende deler av koden

Vi planlegger å inkludere denne faktura og e-post-mal-redigerereren i den neste store oppdateringen av CS-Cart. Men før den kommer i din nettbutikk, kan du altså teste vår prototype.
Fortell oss gjerne hva du synes, og del dine ideer om hvordan den kan bli enda bedre i forumet . Vi ser frem til å høre din tilbakemelding!
Her kan du teste prototypen:

Fortsatt oppover for mobil netthandel i norden

24.02.2016
by Preben Jensen

For to år siden slo den mobile netthandelen gjennom for alvor. Siden har utviklingen fortsatt rett oppover på alle de nordiske markeder. I Sverige har utviklingen kommetlengst, der 42 prosent av de som har kjøpt noe på nettet har handlet via mobil eller nettbrett. Norge og Danmark ligger like bak.

I Norge er den mobile netthandelen nesten doblet på tre år, og trenden fortsetter å peke oppover. Den har imidlertid bremset noe, som delvis kan forklares med at de smidige mobile betalingsløsningene enda ikke er på plass på det norske markedet, samt at butikkene ikke har mobiltilpasset nettsidene i tilstrekkelig høy grad. Vi kan forvente at Googles initiativ med å premiere mobiltilpassede nettsider kommer til å motivere nettbutikkene i tiden fremover.

Det er tydelig at de mobile enhetene har forandret forutsetningene for detaljhandelen.


5,2 millioner nye mobile kjøp i Norden

Estimert antall kjøp med smarttelefon eller nettbrett:

Fortsatt oppover for mobil netthandel i norden

Den mobile netthandelen øker uansett hvordan man måler den. Når det gjelder antall mobile kjøp er økningen på ca 1,5 millioner kjøp i Norge, fra 17,2 til 18,7 millioner. Sammenlagt er det blitt gjennomført ca 5,2 millioner flere mobile kjøp i Norden sammenlignet med i fjor.


570 000 nye mobilkunder

Estimert antall nye forbrukere som handler via smarttelefon eller nettbrett:

Fortsatt oppover for mobil netthandel i norden

Det er ikke bare antall mobilkjøp som øker, det nordiske mobilhandelsmarkedet har også fått 570 000 nye kunder i løpet av året. Flest mobilkunder har det danske markedet fått, der markedet har økt med 14 prosent (213 000 forbrukere). I Norge har markedet vokst med nesten 150 000 nye mobilkunder.

Onlinebetaling i Norge

Norge fortsetter å avvike mest med sin sterke støtte for e-wallettjenester som PayPal. 16 prosent av alle onlinekunder foretrekker å betale med slike tjenester, hvilket er flere enn de som foretrekker fakturabetaling eller direktebetaling via nettbank. Kort er også i år det vanligste valget, men står ikke får mere enn drøyt halvparten av kundene. Også blant de norske mobilkundene er e-wallettjenestene populære (19%). Det er likevel en tydelig nedgang fra fjoråret (24%).

KILDE: DIBS - Norsk e-handel 2015

All CS-Cart dokumentasjon på ett sted

05.02.2016
by Preben Jensen

Selv om CS-Cart er en av de mest brukervennlige nettbutikkløsningene på markedet, kan man likevel støte på ting som er litt komplisert. Så for å hjelpe deg å forstå CS-Cart raskere og bedre, har vi nå fornyet vår dokumentasjon. Vi gjør oppmerksom på at all dokumentasjon er på engelsk.


Hvorfor er den nye dokumentasjonen mer praktisk?
Vi har tidliger tilbudt tre typer dokumentasjon:
Reference Guide som inneholder generell informasjon om CS-Cart, dens adminpanel, butikkforside, menyer og innstillinger.
Knowledge Base som har hatt bestemte instrukser om hvordan du konfigurerer CS-Cart.
Utvikler dokumentasjon som forenkler arbeidet for programmerere og designere som utvikler modifikasjoner og moduler for nettbutikkløsningen.
Tidliger har dette vært separate ressurser på forskjellige domener, og kanskje litt vanskelige å finne. For å eliminere eventuelle problemer, har vi nå samlet alle artikler fra Reference Guide, Knowledge Base, og Utvikler dokumentasjonen på ett sted - CS-Cart dokumentasjon.
Hvordan det er satt opp
På hovedsiden til dokumentasjonen vil du se en velkomstmelding og innholdet delt opp på denne måten:
For enkelhets skyld har vi delt alle artiklene inn i 5 deler dedikert til ulike aspekter ved bruk av nettbutikkløsningen vår.
Artikler med «How to» lærer deg hvordan du konfigurerer CS-Cart, og alle de andre artiklene beskriver CS-Cart sine funksjoner. Disse sidene vil også inneholde informasjon om vanskelighetsgraden.
1/3: Lett som en plett. Du kan gjøre alt selv.2/3: Ikke så lett. Du kan fortsatt gjøre alt selv, hvis du vet hvordan du bruker en kommandolinje. Disse opplæringene krever ofte at du kan arbeide i flere grensesnitt: F.eks: cPanel, FTP og adminpanelet.3/3: Vanskelig for en som ikke kan koding. Overlat jobben til en en spesialist.
Install CS-Cart - inneholder oppdaterte artikler relatert til installasjon av nettbutikken.
Fra dette området, vil du lære hvordan du installerer CS-Cart på ulike måter og på ulike typer servere.
Du vil også lære om systemkravene før installasjon, hvordan du gjør din nettbutikken sikrere, og hvordan du flytter butikken fra en server til en annen.



User Guide — inneholder artikler om administrasjon og konfigurering av nettbutikken.
I User Guide finner du generell informasjon om CS-Cart sitt adminpanel, menyer og innstillinger, samt spesielle instruksjoner for konfigurasjon av nettbutikken.
Dette avsnittet samler artikler fra Knowledge Base og Reference Guide: artikler med «How to» inneholder spesielle instruksjoner for konfigurasjon, og alle de andre artiklene beskriver menyer og innstillinger.



Upgrade CS-Cart - hjelper deg å forstå oppgraderingsprosessen og hvordan du oppgraderer butikken til nyere versjoner.
Fra denne delen vil du lære hva oppgraderingssenteret er og hvordan det fungerer. Du vil også lære hvordan du kan bygge din egen oppgraderingspakke og skape en oppgraderingspakke for en modul.



Developer Guide - inneholder viktig teknisk informasjon som hjelper programmerere å utvikle modifikasjoner og moduler for CS-Cart.
Fra denne delen finner utviklere informasjon om CS-Cart og CS-Cart sin API, for å kunne utvikle moduler for nettbutikkløsningen, samt info om de ulike utviklererktøyene.
Nå som alt er samlet på ett sted håper vi det blir enklere for deg å finne svar på det du måtte lure på. Så snart vi legger til ny dokumentasjon, vil vi gi deg beskjed i vår Twitter-feed, så følg oss for ikke å gå glipp av nye artikler og instruksjoner.

Boilerplate: Minimalt med kode maksimal fleksibilitet

20.01.2016
by Preben Jensen

Vi jobber videre med å utvikle og forbedre de innebygde mobilvennlige responsive malene som finnes i nettbutikkløsningen. De som drifter store nettbutikker bestiller ofte spesialtilpasset design eller installerer tredjeparts maler å gjøre designet på sin nettbutikk unik. Og det er her problemene dukker opp for utviklerne: Å kode en ny designmal basert på de ferdige responsive malene, betyr at det første man må gjøre er å slette store mengder med kode. Vi ønsker å lette arbeidet for utviklerne, så vi presenterer nå malen CS-Cart Boilerplate, som har minimalt med kode, og som er enkel å utvikle videre.


Boilerplate: Minimalt med kode maksimal fleksibilitet

Hvordan jobbe med Boilerplate

Vi har kontaktet våre utviklingspartnere og bedt dem om å gi oss tilbakemeldinger på hvordan det er å jobbe med designet på CS-Cart sine innebygde maler. Vi har så analysert tilbakemeldingene og skapt Boilerplate-malen, som kan brukes som et rammeverk for oppbygging av nye unike designmaler.

Boilerplate bruker Bootstrap 3.3.5-an HTML, CSS og Javascript-rammeverk som utviklere kan bruke som grunnlag for å skape nye responsive maler.

Bootstrap er lett å jobbe med fordi du kan bruke flere titalls forhåndsbygde komponenter som nedfellsmenyer, navigasjon, knapper og andre grensesnitt-elementer. Ingen dyp kunnskap om HTML, CSS eller Javascript kreves. Bare copy-paste de ferdiglagde kodene og du er i gang.

Bootstrap er åpen kildekode og tilgjengelig på GitHub.

Boilerplate-malen støtter både Glyphicons, som kommer med Bootstrap, og ikoner fra Font Awesome.

Boilerplate har ca 1000 linjer med CSS-kode. Til sammenligning så har de responsive malene rundt 11 000 linjer med kode. Mindre kode betyr mindre arbeid.
Antallet malfiler er redusert med 131 filer sammenlignet med de responsive malene.

I motsetning til de responsive malene, som bruker et rutenett på 16-kolonner, har Boilerplate et mer vanlig 12-kolonners rutenett.


Planer for fremtiden

Etter utgivelsen av Boilerplate, vil vi fortsette å justere og forenkle malen. Her er litt om hva vi planlegger å forbedre fremover:

Gjennom hele malen, vil du være i stand til å overstyre og lagre innstillinger i malens manifest.json fil, du kan f.eks. endre produktsidemaler, miniatyrstørrelse, antall layoutkolonner, og mye mer.

Vi skal bearbeide Javascriptet ved å forenkle det og slette overflødig kode. For eksempel vil jQuery UI bli helt fjernet.

Vi skal redusere mengden av CSS-kode som utviklerne må endre under malutvikling og forenkle malenes logikk.

Du er velkommen til å laste ned Boilerplate-malen. Vennligst test den, og rapporter om problemer - hvis du finner noen.
Fortell oss hva du synes om den nye Boilerplate-malen i forumet. Vi setter stor pris på din tilbakemelding!

Nettbutikkløsningen oppdatert til 4.3.5

17.12.2015
by Preben Jensen

Vi er glade for å presentere vår nyeste oppdatering av CS-Cart og CS-Cart Multi-Forhandler. Foruten enkelte feilrettinger, har versjon 4.3.5 flere nye spennende funksjoner og forbedringer:


Nettbutikkløsningen oppdatert til 4.3.5

Valuta konvertering for PayPal

I tidligere versjoner av nettbutikkløsningen måtte valutaen i betalingsinnstillingene til PayPal matche butikkens primærvaluta. På grunn av denne begrensningen, har CS-Cart hatt enkelte problemer med å sende betalinger til PayPal. I CS-Cart 4.3.5, har vi implementert valuta-konvertering slik at betalingene som går via PayPal, har riktig valuta - uansett hva du måtte ha i dine innstillinger på din PayPal-konto.

PayPal In-Context

Vanligvis, når kundene betaler med PayPal, forlater de butikken din og gå til PayPal sitt nettsted for å fullføre betalingen. Det tar lengre tid på stasjonære datamaskiner, og det er ikke minst upraktisk på mobile enheter.
I den nye versjonen av nettbutikken har vi forbedret PayPal Express Checkout ved å legge til PayPal som et eget pop-up vindu direkte i nettbutikken. Ved hjelp av denne pop-up-menyen, kan kunden logge seg på sin PayPal-konto og betale for bestillinger uten å forlate nettbutikken din. PayPal In-Context gjør betalingsprosessen rask og sømløs, og mer praktisk på mobile enheter.

Valuta konvertering for PayPal

Oppdatert Integrasjon med DHL

Vi har oppdatert DHL modulen, slik at den nå fungerer med DHL sine global nettjeneste kalt XML-PI. Takket være denne oppdaterte integrasjon fungerer DHL nå i alle land, og vi har også forenklet innstillingene.

Gratis frakt

I tidligere versjoner om et produkt var krysset av for Gratis frakt, så hoppet butikken rett og slett over frakttrinnet når kunden sjekket ut. Kundene kunne dermed heller ikke vite hvilken fraktmetode som ble brukt om de hadde gratis frakt. De kunne heller ikke velge en annen, mer praktisk leveringsmetode for produkter med gratis frakt. I vår nye versjon har alle fraktmetoder en avkrysningsrute for Gratis frakt, slik at kunden kan velge den fraktmetoden som er mest praktisk for han/henne.

Gratis frakt NettXpress

Endringer i admin

Det er også lagt til noen nye funksjoner for å gjøre administrasjonen av butikken litt enklere:

  • Hvis du sletter en kategori, vil du ikke lengre miste alle produktene som befinner seg i denne kategorien. Produktene blir nå i stedet flyttet til papirkurven. Så kan du heller velge å slette dem manuelt.
  • Når du er inne å redigerer i et produkt i admin kan du nå se hele banen til produktet, dette kan være nyttig om du har flere kategorier med like navn.
  • Nå kan du se hvilken versjon du bruker av tillegg/moduler fra tredjepart.
  • Prislisten er også forbedret. Nå trenger du ikke lengre å tømme hurtigbufferen hver gang du endrer innstillinger i prislisten. Det er også lagt til noen praktiske knapper for å generere nye prislister.

produkt bane kategorier

Eksisterende nettbutikkeiere med lisens med aktive oppgraderingsabonnement vil se et varsel om oppgradering i sitt adminpanel innen en uke. Rapportere eventuelle problemer til vår bug tracker.
Hvis du har spørsmål om de nye funksjonene eller oppgraderingen, kan du gjerne spørre om dem her i kommentarfeltet eller i CS-Cart sitt Forum.
Følg oss på Facebook og Twitter for å motta tips og nyheter om nettbutikkløsningen CS-Cart.