Følg oss på Facebook og Twitter for flere nyheter og informasjon om nettbutikkløsningen CS-Cart fra NettXpress:

NettXpress Twitter

NettXpress Facebook

Sett opp en blogg i nettbutikken din

27.04.2015
av Preben Jensen

Sett opp en blogg i nettbutikken din

Ved hjelp av blogg-modulen som er kraftig forbedret i versjon 4.3.1 av nettbutikkløsningen fra NettXpress er det nå enklere enn noen gang og sette opp en blogg inne i nettbutikken. Ved å bruke blogg-funksjonen kan du holde dine kunder oppdatert på nyheter og gode tilbud i nettbutikken din. Aktiv blogging vil også gjøre at du kommer høyere i søk hos Google og andre søkemotorer.

Layout

Design → layouter siden i adminpanelet i nettbutikken din finner du layouten til blogg-siden. Layouten er fylt med innholdsblokker. Du kan ved hjelp av dra-og-slipp endre layouten til blogg-sidene dine.

Sett opp en blogg i nettbutikken din

Breadcrumbs: navigasjonskoblinger som hjelper kundene å holde styr på hvor de er i nettbutikken.
Main content: Dine blogg-poster. Dette er hva bloggens besøkende kommer for. Et innlegg består av en tittel, dato, forfatterens navn, og hovedtekst med illustrasjoner.
Nylige innlegg: Liste over nylige bloggposter som er lagt inn. Ved å klikke på tittelen åpner man innlegget.

Sett opp en blogg i nettbutikken din

Du kan også legge til en liste over nylige blogginnlegg på nettbutikkens forside, slik at besøkende kan åpne et innlegg direkte fra hjemmesiden:

Sett opp en blogg i nettbutikken din

For å legge til en liste over bloggposter på butikkens forside, kan du bruke blokken: «Nylige innlegg», vi har laget detaljerte instrukser for hvordan du gjør det på denne siden.

Hvordan du jobber med bloggen din

Gå til Nettside → Blogg i admin-panelet for å legge til, redigere og fjerne blogginnlegg:

Sett opp en blogg i nettbutikken din

Blogg administrasjon

Klikk på "+" knappen for å lage et nytt blogginnlegg. På den nye siden kan du skrive inn tittel og tekst, og legge til bilder. Til slutt trykker du på «Opprett og lukk» for å lagre innlegget. Det vil da være synlig i nettbutikken din.

Sett opp en blogg i nettbutikken din

Raskere utsjekking fra nettbutikken din

13.04.2015
av Preben Jensen

For at du skal kunne drifte en nettbutikk med en høy konverteringsrate er det viktig at kundene kan sjekke ut på en rask og enkel måte. I nettbutikkløsningen fra NettXpress har utsjekkingen fram til i dag blitt gjort i fire trinn.

  1. Logg inn som registrert bruker eller opprett ny bruker
  2. Skriv inn faktura- og leveringsadresse
  3. Velg fraktmetode
  4. Velg betalingsmåte

Raskere utsjekking fra nettbutikken din

I versjon 4.3.1 av nettbutikkløsningen har vi gjort det enklere for admin å tilpasse de forskjellige trinnene i utsjekkingen. Du kan også velge å skjule noen av trinnene, slik at utsjekkingen går enda raskere.
Det er mange tenkte scenarioer hvor en kan ønske seg færre trinn i utsjekkingen. Det kan hende du ønsker at alle skal sjekke ut som gjester og ikke har behov for registrerte kunder. Selger du digitale nedlastinger vil du kanskje skjule feltet Leveringsadresse, og har du f.eks. bare en fraktmetode er det heller ingen grunn til at kunden skal bla seg gjennom dette valget. Det samme gjelder om du kun har ett betalingsvalg. I stedet for at kunden skal velge betalingsmetode blir han/hun sendt direkte til betalingsmodulen som er installert i nettbutikken din.

Raskere utsjekking fra nettbutikken din 2

Innstillingene for utsjekkingen har også fått en egen side i admin-delen av nettbutikken din, og det er enkelt å sette opp utsjekkingen nøyaktig slik du ønsker at den skal være.
I mange nettbutikkløsninger er utsjekkingen ofte altfor tungvint. NettXpress gjør det nå så enkelt som overhode mulig. Det er ofte ikke til å unngå at det blir et par steg, men vær kritisk til stegene du legger opp til. Er det nødvendig? Kan du gjøre det enda enklere for dine kunder å sjekke ut av nettbutikken?

Nytt design på Multi-forhandler versjonen

05.04.2015
av Preben Jensen

Multi-forhandler-versjonen av nettbutikkløsningen til NettXpress lar deg lage en nettbasert markedsplass hvor flere leverandører kan selge sine produkter via en felles nettbutikk.

I den nyeste versjonen av nettbutikkløsningen, har vi innført en etterlengtet funksjon - muligheten til å lage et fullverdig utstillingsvindu for hver enkelt forhandler.

Nytt design på Multi-forhandler versjonen 1

Nytt design

I forrige Multi-forhandler versjon, kunne ikke kundene kjøpe produkter direkte fra forhandlerens side, og det var ikke mulig å søke etter forhandlerens produkter. Det var heller ingen produktfiltre og ingen enkel liste over alle forhandlerens produkter. Det tok altså for lang tid å finne de rette produktene på en forhandlers side. Dette har vi nå gjort noe med, for å gjøre det enklest mulig for kundene og finne fram til produktene de er på utkikk etter.
I den nye versjonen av Multi-forhandler kan man nå se en liste over alle forhandlerens produkter, produktfiltre, og et søk etter forhandlerens produkter felt på siden. Kunden kan fortsatt kjøpe forhandlerens produkter fra det felles utstillingsvinduet, men nå er det også enkelt å finne og kjøpe produkter direkte fra forhandlersiden. En forhandlerside i Multi-forhandler ligner nå litt på en forhandlerside på eBay.

Nytt design på Multi-forhandler versjonen 2

Superadmin kan også sette opp egne design på forhandlersidene ved å bruke layoutredigereren. Forhandleren sin butikk er ferdigfylt med disse designblokkene:

Nytt design på Multi-forhandler versjonen 3

- Ny søkefunksjon - et søkefelt for å søke gjennom forhandlerens produkter direkte på forhandlerens side er lagt til.
- Forhandlerinformasjon - denne blokken brukes for å legge til nyttig informasjon om bedriften.
- Breadcrumbs - denne blokken hjelper besøkende holde styr på hvor de er i nettbutikken.
- Kategoriblokk - denne blokken kan legges til av admin for å vise en kategorimeny som viser alle produkter fra den aktuelle forhandleren.
- Forhandlerfiltre - kunder bruker disse filtrene til raskt å finne produkter fra den aktuelle forhandleren.
- Hovedinnhold - en liste over alle forhandlerens produkter på forhandlerens side.

Nytt design på Multi-forhandler versjonen 4

Din egen sidelayout i nettbutikken din

22.03.2015
av Preben Jensen

I dag skal vi fortelle deg hvordan du kan lage din egen sidelayout i nettbutikkløsningen din. Som admin har du mulighet til å arrangere innholdet på nettbutikksidene akkurat som du ønsker. Dette gjør du ved å gå til: Design → Layouter i adminpanelet.

På denne siden viser tilgjengelige layoutsider. Hver layout består av fire containere: Topp panel, header, innhold, og footer. Disse beholderne har blokker med innhold. Kundene dine ser disse innholdsblokkene når de besøker nettbutikken din.

Din egen sidelayout i nettbutikken din

Hvis du vil vite mer om oppsett av layouter kan du også se gjennom denne opplæringsvideoen.
I tidligere versjoner av nettbutikkløsningen CS-Cart fra NettXpress så lånte layoutsidene Topp Panel, Header og Footer fra standardlayouten, noe som gjorde at du ikke kunne endre blokker og innhold i disse containerne. Det betydde også at alle sidene i nettbutikkløsningen din hadde en unison layout hvor kun innholdet på midten av sidene endret utseende mens topp og bunn var likt på alle sider.
I CS-Cart versjon 4.3.1. har vi også låst opp disse containerne i toppen og bunnen på alle layoutsider - noe som betyr at du fritt kan opprette, flytte og slette blokker også på disse stedene i nettbutikken din. Som igjen betyr at alle sider kan lages med unik og ulik layout, dersom du ønske dette.
Et eksempel som viser forskjellen er layouten på produktsidene i versjon 4.2.4 og 4.3.1. I versjon 4.2.4 er containerne låst, i versjon 4.3.1. er de åpnet opp for redigering.

Din egen sidelayout i nettbutikken din

Blokkene vil nå være synlige i alle containere. For eksempel, for å fjerne «Quick links» fra topp panelet på produktsidene, bytt til produktlayoutsiden og deaktiver «Quick links» blokken.

Din egen sidelayout i nettbutikken din 2

Synes du dette er nyttig for din nettbutikkløsning? Del dine tanker i kommentarfeltet.

Ta betalt med DIBS Account i nettbutikken din

18.03.2015
av Preben Jensen
Nå kan du ta betalt gjennom DIBS Account i din nettbutikkløsning fra NettXpress. DIBS Account lar deg ta betalt med Visa, MasterCard og faktura - alt i ett og samme system.

Ta betalt med DIBS Account i nettbutikken din

DIBS Account er en løsning som kombinerer betalingsløsning og kortinnløser i ett, slik at du kan enkelt kan ta imot betalinger i nettbutikken din. Tidligere trengte du separate avtaler med både psp (payment service provider) og kortinnløser, med DIBS Account får du alt i en og samme løsning, slik at du slipper å tegne en avtale med en tredjepart.
DIBS Account gjør det enklere for deg å ta betalt med de mest populære betalingsmåtene. Over 50% av de nordiske forbrukerne sier de foretrekker å betale med kort når de handler på nettet, 1 av 3 foretrekker fakturabetaling. DIBS Account lar deg ta betalt med Visa, MasterCard og Faktura.
NettXpress inkluderer nå DIBS Account i alle pakkene våre. Ta kontakt med oss, og vi installerer modulen for deg. Her er noen av fordelene med DIBS Account.
ALT I EN LØSNING
Ta betalt med kort og faktura med kun én avtale med DIBS. Du trenger ingen andre betalingsvalg.
UKENTLIG UTBETALING
For en enkel administrasjon vil du motta ukentlig utbetaling av oppgjør sammen med en rapport over alle betalinger.
BRUKERVENNLIG ADMINISTRASJON
DIBS sitt administrasjonsverktøy er mobiloptimert, slik at du kan håndtere dine betalinger når du er på farten.
BEST BRUKEROPPLEVELSE PÅ ALLE ENHETER
DIBS betalingsvindu er optimalisert for alle mobile enheter. Med nettbutikker i responsivdesign fra NettXpress gir dette den beste opplevelsen på mobile enheter.
TRYGG OG SIKKER
DIBS behandler sensitiv informasjon i henhold til sikkerhetsstandardene defnert av PCI DSS.
INGEN KREDITTRISIKO ELLER RISIKO FOR BEDRAGERI
DIBS håndterer kredittrisikoen og risiko for bedrageri slik at du kan fokusere på din nettbutikkløsning.
PRISER
DIBS Account koster 3000.- kr. i etableringsgebyr og månedsprisen er 390.- kr. Les mer om DIBS Account her, eller kontakt NettXpress eller DIBS om du har spørsmål om tjenesten

Stort fokus på fart i versjon 4.3.1

11.03.2015
av Preben Jensen

Nettbutikkløsningen fra NettXpress er nå lansert i versjon 4.3.1 Beta, og vil i løpet av noen uker bli gjort tilgjengelig for nedlasting. Hovedfokuset på den nye versjonen er fart, men det er også lagt inn noen nye nyttige funksjoner.

Optimalisering av database og server

På samme maskinpark jobber versjon 4.3.1 mye raskere om man sammenlikner med den siste versjonenen av nettbutikken som er 4.2.4. Se grafikken under som viser hvordan SQL-spørringer er optimalisert for å oppnå høyere fart ved lasting av produktsidene.

Stort fokus på fart i versjon 4.3.1

Hver gang en kunde åpner en side i nettbutikken din eller bruker søk eller filtreringsfunksjoner, blir en databasespørring utført. En spørring forteller butikken hvilken informasjon kunden ønsker å se. For eksempel, kvinner klær under 1000 kr er representert ved en viss spørring. Jo flere elementer som lastes inn desto tyngre blir spørringen. I en butikk med 50.000 produkter, kan en tung spørring ta flere minutter å kjøre, avhengig av serveren.
I versjon 4.3.1 av nettbutikkløsningen, fokuserte man på de tyngste spørringene: produktsortering og filtrering. Ved å bryte disse søkene ned i mindre biter, oppnår man massiv fartsøkning. Den samme informasjonen som ville ta over et minutt å laste i CS-Cart 4.2.4, lastes på 5,5 sekunder i versjon 4.3.1 Beta.

Optimalisering av hurtigbufferen

Produktsøk betyr ofte å utføre tunge SQL-spørringer. Gjenta det samme søket to ganger, og du har to identiske tunge SQL-spørringer å utføre. Selv om vi har gjort tunge SQL-spørringer mye raskere i CS-Cart 4.3.1 Beta, ville det likevel være fint å eliminere behovet for å kjøre like spørringer.
Dette er grunnen til at vi har introdusert produkt-ID-caching. Under et søk vil CS-Cart 4.3.1 butikker, (cache) ID-ene for de produktene som er funnet. Hvis det samme søket gjentas, tar versjon 4.3.1 resultatene fra hurtigbufferen og den trenger ikke å kjøre den tunge SQL-spørringen på nytt.
Caching er nyttig ikke bare for søkeoptimalisering. CS-Cart 4.3.1 cacher de fleste blokkene fra butikkforsiden. Dette gir raskere lasting av samme side på besøk nummer to.

Bildeoptimalisering

Det er også gjort endringer på hvordan bilder laster på butikkforsiden for å få sidene til å laste enda raskere. Det benyttes blant annet noe som kalles: Lazy image loading - det vil si at et bildet kun lastes inn når bildet er synlig for kunden. For eksempel vil bilder i en slider kun starte lastingen etter at kunden har klikket på navigasjonspilen. Lazy Loading reduserer båndbredden på butikkforsiden med over 30 prosent, og teknikken reduserer også antall HTTP-forespørsler til serveren.

Stort fokus på fart bilder

Du kan laste ned versjon 4.3.1 allerede nå om du vil, dersom du ønsker å teste ut den nye versjonen. Husk at den fortsatt er i Beta, så ikke bruk den på en live nettbutikk. Finner du noen bugs kan dette rapporteres direkte til utviklerne på denne siden. Vi kommer tilbake med mer informasjon når den nye versjonen av nettbutikkløsningen fra NettXpress er klar til bruk. Følg oss på Facebook og Twitter for å motta flere nyheter om nettbutikkløsningen vi tilbyr.

Kryssalg verktøy: Moduler for bestselgere og tilbud

19.02.2015
av Preben Jensen

Dette er den siste posten angående kryssalg i nettbutikkløsningen fra NettXpress. Har kan du lese de to andre postene: Kunder-kjøpte-også-forslag og Selg mer i nettbutikken din med kryssalg.

Når man snakker om kryssalg er det viktig å nevnte to av de allerede innebygdene verktøyene i nettbutikken du kan bruke: Modulene for: Bestselgere og Tilbudsprodukter.

Moduler for bestselgere og tilbud

Ved bruk av disse modulene kan du opprette følgende produktlister på forsiden av nettbutikkløsningen din:

- Bestselgere - produkter som kundene kjøper oftest i butikken din

- Nyeste Produkter - produkter som du nylig har lagt til i nettbutikken

- Mest populære - produkter som kundene klikker oftest innom

- Nylig viste - produkter som kunden så på sist

- Tilbudsprodukter - produkter med nedsatt pris

- Lignende produkter - produkter som ligner på den gjeldende

Valget Lignende produkter er en funksjon som først ble introdusert i CS-Cart versjon 4.3.1 Beta, så den er ikke tilgjengelig i din nettbutikk før om noen uker. For eksempel kan du på en produktside med en ryggsekk vise kunden en liste over andre lignende ryggsekker.

Moduler for bestselgere og tilbud 2

Hvis du vil lese mer om hvordan du setter opp denne modulen, kan du lese mer på denne siden.
Når du oppretter en liste med lignende produkter, kan du definere en prisklasse for å vise bare lignende produkter innenfor dette området. For å gjøre dette, skriver du inn en verdi i prisklasse-feltet. Du kan også lage en liste over lignende produkter i samme kategori, med eller uten underkategorier. Du kan også velge å utelukke produkter som ikke er på lager.

Moduler for bestselgere og tilbud 3

Ekstra sider

En annen ny funksjon i Bestselgere & Tilbuds-modulen i CS-Cart 4.3.1 Beta er ekstra nye sider. Du kan legge til fire ekstra sider til butikkforsiden din:

- alt av produkter som er på salg

- alle produkter på endelig salg

- alle nyeste produkter

- alle bestselgerne

Moduler for bestselgere og tilbud 4

En kunde kan besøke disse sidene på forskjellige måter. Du kan f.eks. opprette en banner eller et element i hovedmenyen din. Når kunden klikker på menyen eller banneret så åpner siden seg. Du kan lese mer om dette på denne siden.

Modul innstillinger

I versjon 4.3.1. avnettbutikken, som vil være tilgjengelig om noen uker - er også modulene for Bestselgere og tilbudsprodukter satt opp med noen smarte innstillinger. Gå til modulen i ditt adminpanel og klikk på den for å åpne innstillingsvinduet. Generelt-fanen har to innstillinger:
  1. Minimum endelig salg rabatt (%) indikerer start rabatt for endelig salg av produktene.
  2. Minimum salgssum for å definere bestselgere indikerer hvor mye av salget som trengs for å vurdere et produkt som en bestselger.

Moduler for bestselgere og tilbud 5

Nyest-fanen gir deg to valg for å definere listen med de nyeste produktene:
  1. Bruk rullegardinmenyen for å velge en periode når du har lagt nye produkter til katalogen. For eksempel kan du velge i dag for å vise produktene du har lagt til i dag.
  2. Hvis du velger Siste dager i rullegardinmenyen, bruker Siste dager feltet for å angi antall dager innenfor som du har lagt til produkter.

Moduler for bestselgere og tilbud 6

Vi håper du bruker alle kryssalg verktøyene som er innebygget i nettbutikkløsningen som leveres av NettXpress. Har du noen tanker eller ideer om andre typer kryssalg verktøy som kunne vært nyttige i nettbutikkløsningen, så skriv det gjerne i kommentarfeltet.

Kryssalg verktøy: Kunder-kjøpte-også-forslag

10.02.2015
av Preben Jensen

En av måtene du kan øke salget i din nettbutikk på er ved å bruke såkalte kryssalg teknikker. I dag, skal vi fortelle deg kort om ett av verktøyene som er innebygget i nettbutikkløsningen fra NettXpress.

Bruk Kunder-kjøpte-også-modulen for å vise hvilke produkter folk pleier å kjøpe sammen med et bestemt produkt.
Kunder-kjøpte-også-forslag førte til 35 prosent av årsresultatet til Amazon i 2006. Selv om resultatene ikke er så store i dag, så bruker store nettbutikker som Amazon og Ebay kryss-salg-teknikker hele tiden. Dette er fordi de vet at det virker, og du kan enkelt bruke de samme verktøyene i din nettbutikk.
I nettbutikkløsningen fra NettXpress kan kundene dine se produktforslag direkte på produktets detaljsider. Dersom produktet er kjøpt sammen med et annet produkt ofte nok, ender de opp i Kunder-kjøpte-også-blokken nederst på siden.

For eksempel inneholder PlayStation 4 som standard bare én håndkontroll. For å få den beste opplevelsen med en ny PS4, må kunder ofte kjøpe en ekstra kontroll, og kanskje også et PlayStation 4 kamera. Nettbutikkløsningen husker tidligere kunder sine kjøp og tilbyr dem automatisk til nye kunder.

Les de detaljerte instruksjoner om hvordan du setter opp kunder-kjøpte-også-modulen på denne siden.
Flere innlegg om kryssalg kommer snart. Husk å følge oss også på Facebook og Twitter for å holde deg informert.

Slik lager du din egen topp navigasjons meny

04.02.2015
av Preben Jensen

Ønsker du å ha noen andre elementer enn bare kategoriene dine i topp navigasjons menyen i nettbutikkløsningen din? Det kan du enkelt fikse ved å opprette en helt ny navigasjons meny. Som standard opprettes automatisk kategorier i toppmenyen, men du kan også legge til linker til andre typer sider i nettbutikken din. Så her kommer en steg for steg guide som viser hvordan du gjør det:

Legg til en ny side

Først oppretter vi en ny side. Gå til: Nettside › Innhold, og klikk på plusstegnet. Velg Legg til side. Gi den et navn og klikk Lagre.

Du kan nå velge om du vil lage flere innholdssider eller om vi nøyer oss med den ene foreløpig. Du kan alltids legge til flere senere.

Legg til en ny meny

Gå til: Design › Menyer
Hvis du ikke har laget egne menyer tidligere, vil det bare være en meny som ligger her - menyen Quick links. Men vi skal opprette en helt ny meny, så klikk på pluss-tegnet, skriv inn en tittel for menyen og klikk Lagre.

Legg til elementer i menyen

Nå har vi opprettet en ny meny, men den har foreløpig ikke noe innhold. For å legge til menyelementer beveg markøren din over menynavnet, og du ser en liten meny med et tannhjul. Klikk på denne og velg Administrer elementer, og klikk så på pluss-tegnet.
Det vi skal lage er en meny med et toppelement med en ekstern lenke til en undermeny som linker til den nye siden vi opprettet. Vi velger da Rotmeny og fyller da inn feltene og trykker Lagre.

Så skal vi lage undermenyen som linker til siden vår. Klikk på pluss-tegnet på nytt. Det overordnede feltet blir da navnet på menyen vår og ikke Rotmeny som i det forrige elementet. Det vil gjøre at du får en blameny med ett element under seg som underelement. Du kan legge til så mange underelementer du ønsker.

Det som er viktig er å bestemme hva menyen skal linke til. Det gjør du nederst i popupvinduet, hvor du har valget mellom å f.eks. velge en kategori eller en side. Vi skal linke til siden vi opprettet, så vi klikker på Side, så klikker vi på pluss-tegnet, og finner siden vi opprettet.

Siden dette er en helt ny meny, må vi også linke til de eksisterende kategoriene du har fra før.
Det gjøres på nesten samme måte. Klikk på pluss-tegnet, og velg Rotnivå hvis du vil at den skal være et nytt element i menyen din. Gi menyelementet et navn og klikk på Kategori-boksen nederst på siden for å linke menyen med kategorien. Gjør så dette med alle kategoriene du vil ha synlige.
Du har nå opprettet en meny med både link til sider og til kategorier. Husk at du også kan velge i hvilken rekkefølge de skal vises, ved å bruke tall i posisjonsfeltet. Vi anbefaler deg å nummerere slik: 10, 20, 30 o.s.v. Hvis du senere skal legge til et element som skal mellom to eksisterende elementer kan du gi den f.eks. posisjonen 25 - og dermed slipper du å redigere alle feltene på nytt.

Gjør menyen synlig

Vi har opprettet en meny, men den er fortsatt ikke synlig i nettbutikken vår. Det gjør du på denne måten: Gå til: Design › Layouter, og pass på at du står under fanen Default. Det første vi skal gjøre er å ta bort den eksisterende menyen. Den heter Top menu. Det kan hende du vil ha den tilbake senere, så vi anbefaler ikke å slette den. I stedet kan du bare gjøre den usynlig ved å trykke på det lille ikonet som ser ut som en power-knapp. Da kan du bare klikke på denne knappen en gang til senere for å få tilbake menyen.

Så for å legge til den nye menyen, gjør vi slik: Klikk på pluss-tegnet i containeren under Top Menu, og velg Legg til blokk. Klikk så på fanen: Opprett ny blokk og velg Meny. Gi menyen et navn og klikk så på fanen: Innhold. Her velger du den nye menyen du har opprettet i rullgardinmenyen. Klikk så Lagre.

Det var det. Du kan nå gå til forsiden av nettbutikkløsningen din og se hvordan den nye menyen ser ut.

Selg mer i nettbutikken din med kryssalg

30.01.2015
av Preben Jensen
Med kryssalg eller mersalg mener man at du foreslår relaterte produkter til kundene i nettbutikken din. Store nettbutikker som Amazon og Apple bruker kryssalg-teknikker hele tiden for å selge flere produkter.

I nettbutikkløsningen fra NettXpress er det fire integrerte verktøy som hjelper deg med kryssalg. Vi vil her fortelle deg om en av dem - modulen Kjøp sammen.

Selg mer i nettbutikken din med kryssalg og mersalg

Denne innebygde modulen lar deg gruppere relaterte produkter sammen, og du kan f.eks. tilby en rabatt hvis produktene kjøpes sammen.
Her er et eksempel:

Selg mer i nettbutikken din med kryssalg

Bildet over viser modulen i funksjon. En kunde er på utkikk etter en ny tursekk, kanskje skal hun eller han på en tur med overnatting. Det du kan gjøre i nettbutikken er å tilby kunden en sovepose i tillegg, og gi kunden en rabatt hvis han kjøper begge produktene. Resultatet blir en fornøyd kunde som har fått en god rabatt, og du øker salget i nettbutikken din.

Fokus på kryssalg og mersalg. kan øke salget ditt betraktelig. Det er lengt mer lønnsomt å selge mer til en kunde du allerede har, enn å finne en ny. Inntil åtte ganger mer lønnsomt! Så skaff deg en oversikt over alle varer og tjenester som henger sammen i nettbutikken din, og sett opp passende kryssalg. Den klassiske med slips & skjorte til dressen kan overføres til de fleste bransjer.

Les mer om hvordan du setter opp modulen på denne siden:

Vi vil snart også poste et innlegg om den innebygde modulen Påkrevde produkter. Følg med, og følg oss også på Facebook og Twitter.