Følg oss på Facebook og Twitter for flere nyheter og informasjon om nettbutikkløsningen CS-Cart fra NettXpress:

NettXpress Twitter

NettXpress Facebook

Hvorfor avbryter kunden kjøpet?

05.04.2018
av Preben Jensen

I følge Norsk E-handelsrapport for 2017 avbryter 20% av kundene kjøp fordi betalingsprosessen er tungvint. Det å gå gjennom flere steg og klikk før kjøpet kan fullføres øker risikoen for avbrutte kjøp.

Rapporten viser videre at 24% av kundene avbryter kjøp pga. manglende betalingsmetoder. Dette er potensielle salg som går tapt i din nettbutikk. En rask og enkel betalingsløsning vil forenkle og forbedre kjøpsopplevelsen. Det vil samtidig øke konverteringen i nettbutikken din.

Hvorfor avbryter kunden kjøpet?

God kjøpsopplevelse øker konverteringen

Nettbutikker vil gjerne ha flere besøkende innom sin nettbutikk og kundene vil gjerne ha en rask og enkel kjøpsflyt. Så hvordan kan du gi dine kunder en bedre kjøpsopplevelse og samtidig øke konverteringen? Det er faktisk to sider av samme sak, og enkelt å gjøre noe med. Her får du tre tips som skal tilfredsstille både nettbutikkeiere og deres kunders ønsker.

1.Finn årsaken til avbrutte kjøp i din nettbutikk

Betalingsprosessen er en viktig del av kjøpsopplevelsen. Kundene ønsker seg rask og enkel betaling, og helst frihet til å velge betalingsmetode. Finn ut hvilken betalingsmetode dine kunder foretrekker.

Foreta testkjøp med jevne mellomrom og se det fra kundens perspektiv. Ta en vurdering på om selve betalingsprosessen, som er en del av kjøpsopplevelsen, lever opp til de forventninger du selv har når du handler på nett. Undersøkelser viser at antall steg og klikk eller pop-up vinduer er noen av faktorene som vil påvirke gjennomføring av et kjøp. I følge Norsk E-handelsrapport 2017 har hele 42% av nordmenn prøvd å avbryte et kjøp.

Her kan du se noen av de største årsakene til avbrutte kjøp:

  • Usikkerhet rundt betingelser
  • Manglende betalingsmetode
  • Manglende produkt- og serviceinformasjon
  • Vanskelighetsgrad i å skulle legge inn personinformasjon
  • Betalingsprosess som ikke fungerer

Finn derfor ut hvor i betalingsprosessen kundene i din nettbutikk avbryter sitt kjøp og hvorfor! Ta tak i det og gjør nødvendige endringer for å møte dine kunders behov.

2. Gi kundene god oversikt med en innebygd utsjekking

En av årsakene til avbrutte kjøp er manglende produkt- og serviceinformasjon. Selv om din nettbutikk har gode produktbilder og beskrivelser kan kundens oppfattelse være noe annet. Forestill deg en kunde i en nettbutikk som selger klær. Kunden har lagt en del varer i handlekurven og går til kassen for å betale. Så går kunden videre til å taste inn leveringsadresse og blir møtt med et nytt vindu, hvor hun/han ikke lenger kan se hva som er lagt i kurven. Samme situasjon kan være gjeldende for betalingsvinduet, hvor et pop-up vindu fører kunden vekk fra oversikten over varer som er lagt i handlekurven. Det er faktisk mange kunder som glemmer hva de har lagt i kurven. Så har du de kundene som har behov for å ta en siste sjekk om de har fått med alle varene de vil kjøpe. Her risikerer man at kunden går tilbake til kurven og i verste fall ikke gjennomfører kjøpet.

Det er flere måter å løse denne utfordringen på. En mulighet er å implementere en såkalt innebygd utsjekking som samler oversikt over varer, leveringsadresse og betalingsopplysninger i ett og samme vindu. Slik kan kundene enkelt se hva de kjøper, hvor varene blir sendt til og hvor mye de handler for på ett sted. Dermed har du lagt opp til en god kjøpsflyt og fjerner tvil hos kunden om ytterlige omkostninger. Samtidig som de har god kontroll på deres bestilling.

3. Tilby en rask og enkel betaling

Det er flere måter å gjøre betalingen enklere for dine kunder. Et alternativ er å tilby kundene en brukerprofil i din nettbutikk hvor de kan lagre adresseopplysninger. Neste gang de handler hos deg slipper de å taste inn opplysningene på nytt. Ulempen med en slik løsning er at de må huske brukernavn og passord. Ikke alle er fornøyd med en slik løsning. Om de ikke er ofte innom din butikk glemmer de kanskje brukernavn eller passord.

Det finnes også moduler til betalingsløsninger som har den funksjonen at de husker kortopplysningene til kundene i selve betalingsvinduet. En god måte for å redusere risikoen for avbrutte kjøp. I følge Norsk e-handelsrapport 2017 vil 49% av de norske kundene gjerne slippe å taste inn kortopplysningen ved hvert kjøp.

KILDE: DIBS

Gode anmeldelser for CS-Cart Multi-forhandler​

30.03.2018
av Preben Jensen

Et team av B2B-programvareeksperter har nylig hatt en gjennomgang av CS-Cart Multi-forhandler, og de analyserte alle aspekter av vårt produkt - fra funksjonaliteter som hjelper deg med å begynne å selge fra oppsart til markedsføringsverktøy utviklet for å øke salget. CS-Cart Multi-forhandler fikk en meget positiv 9,0-poengsum, og kirsebæret på toppen er de to anerkjente prisene vi mottok: Great User Experience for 2018 og Rising Star for 2018.

Ifølge FinancesOnline utsteder CS-Cart Multi-forhandler brukere med alle e-handelsverktøyene ved installasjon, og navigering i administratorpanelet er meget enkelt på grunn av praktiske og strategisk plasserte menyer. Dette har gitt oss mulighet til å motta deres Great User Experience-pris for ledende nettbutikk programvare, et skille for programvareprodukter som har vist seg å være enkle å bruke og godt designet for å forenkle arbeidsflyten takket være et intuitivt grensesnitt. "Navigasjon er meget enkelt, og du vil bli godt kjent med panelet på mindre enn to timer," sa FinancesOnline i sin anmeldelse.

Over 1300 e-handelsmarkeder og butikker bruker CS-Cart Multi-forhandler til å drive sin virksomhet, noe som er et bevis på effektiviteten og populariteten til plattformen. FinancesOnline ga et verdifullt innblikk i denne forbindelse, da vi mottok en 100 prosent brukertilfredshets vurdering sammen med deres Rising Star-pris. Denne prisen betyr at CS-Cart Multi-forhandler har økt enormt i popularitet, og oppfattes av våre kunder som en robust og funksjonsrik e-handelsmarkedsplassplattform for å administrere sin virksomhet.

Når vårt team kontinuerlig legge til nye oppgraderinger og tweaks for å forbedre arbeidsprosessen og sikkerheten, som beskrevet av FinancesOnline, er CS-Cart Multi-forhandler en uovertruffen markedsplassplattform som skiller seg fra det overfylte nettbutikkmarkedet. Programvaren forbedres kontinuerlig for å sikre fortsatt kompatibilitet med de nyeste serverteknologiene. Det betyr at virksomheten din fortsatt er hakket foran i konkurrentene dine, sier FinancesOnline.

Videre kom B2B-programvarekatalogen nylig opp med sin e-handelsliste, og vi er glade for å bli med. Det er enda et bevis på at programvaren vår er et viktig produkt i e-handelsfeltet.

Gode anmeldelser for CS-Cart Multi-forhandler

E-handelens fordeling i Norge

01.12.2017
av Preben Jensen

E-handelen i Norge omsetter for 105,1 milliarder kroner årlig. Forbruket fordeler seg på de tre kategoriene Reiser, Varer og Tjenester.

E-handelens fordeling i Norge

E-HANDELENS FORDELING

Den norske e-handelen omsetter totalt for 105,1 milliarder kroner i 2017. Forbruket fordeler seg på henholdsvis reiser, fysiske varer og netttjenester, slik som streaming av serier og film. Det er helt klart nordmenns reiselyst som gjør det største innhugget i kaken, reiser utgjør nemlig 50% av det totale forbruket. Sammenlignet med i fjor, da Reiser utgjorde 55% av det samlede forbruket, utgjør kategorien i år derfor en prosentvis mindre del av det samlede forbruket. Det betyr ikke at nordmenn bruker mindre penger på reise – faktisk bruker vi i 2017 3,5 milliarder mer enn vi gjorde i 2016. I stedet skyldes det prosentvise fallet at flere aktører har meldt seg på banen i de andre kategoriene, og at disse dermed tar en prosentvis større bit av det samlede forbruket.

Detaljhandelen har kommet mer med og har tilpasset seg kundenes digitale atferd i løpet av det siste året. Kategorien Varer, med representanter, som f.eks. Kolonial.no, har dermed fra 2016 til 2017 vokst med hele 21% (fra 27 milliarder i 2016 til 32,6 milliarder i 2017). Samtidig har Tjenester også vokst markant. Her har forbruket det siste året økt med 43%. At flere tilbydere i disse årene melder seg på e-handelen, stemmer godt overens med tendensen hos forbrukerne. Disse stiller nemlig stadig høyere krav og forventer å kunne kjøpe produktene på nettet, uansett om det dreier seg om en genser, en innmelding i barnehagen eller mat til hyllene i kjøleskapet.

KILDE: DIBS

Norske forbruksvaner på nettet

13.09.2017
av Preben Jensen

Norske forbrukere er gale etter å handle på nettet. I løpet av tre måneder handler hver nordmann i gjennomsnitt mer enn seks ganger på nettet. Selv i de aldersgruppene som kjøper minst på nettet, legger 73% av befolkningen varer i den digitale handlevognen. I 2017 er det særlig kjøp på nettet med mobilen som er på vei oppover.

I løpet av de siste årene har nordmenn i stor grad tatt e-handel til seg. Den situasjonen er uendret i 2017, hvor 85% av nordmennene handler på nettet. På noen områder har det likevel vært en klart mer oppsiktsvekkende utvikling enn på andre. Mest påfallende er det at vesentlig flere nordmenn bruker mobiltelefonen når de skal handle på nettet. I 2016 var det 48% av nordmennene som brukte smarttelefonen sin i forbindelse med netthandel, men i 2017 er prosentandelen steget til 54%.

Vanligvis øker andelen folk som kjøper online. Stigningen understreker at nordmenn har blitt mer komfortable med å handle på nettet, og bedriftene har blitt flinkere til å utforme nettplattformer som er enkle for forbrukeren å foreta et kjøp med. Når nordmenn skal svare på hvorfor de velger å handle på nettet, er det særlig én begrunnelse som skiller seg ut: Det er tidsbesparende og enkelt. Mange forbrukere er også begeistret over at det er lett å sammenligne produkter og priser, at nettbutikkene holder døgnåpent, og at de vanligvis kan tilby en lavere pris

enn de fysiske butikkene. Det er imidlertid en stor nedtur hvis forbrukeren har problemer med å gjennomskue betingelsene, ikke blir tilbudt den ønskede betalingsformen, eller føler de mangler informasjon om produkt og service. Nordmenn ønsker å spille med rene linjer på nettet.

Norske forbruksvaner på nettet

KILDE: DIBS

App eller ikke app

16.05.2017
av Preben Jensen

FOREKOMSTEN AV APPER har eksplodert siden smarttelefonen kom. Mange apper kommer og går, mens en del apper blir populære og suksessfulle. Det å kjøpe i apper har begynt å komme mer og mer – og nå har rundt hver tredje nordmann gjort et kjøp fra en app i enten en smarttelefon eller et nettbrett, absolutt mest på mobilen. Innen kollektivreiser har billettkjøp i app nærmest blitt en standard, og taxibransjen begynner å utvikle bruken av apper. Det finnes mange flere eksempler på det innen ulike bransjer.

Det finnes flere fordeler ved å utvikle apper til salg av varer og tjenester – så lenge man får i gang bruken av appene. For det første er det enkel tilgjengelighet, det er enkelt for forbrukeren å skaffe seg diverse apper, og de har for vane å titte rundt på telefonen og se gjennom appene ofte. Man har bedre kontroll på kundene og kan enklere få oversikt over deres atferd. På den måten kan man også personalisere tilbudene. En app er også mere fleksibel hvilket gjør det mulig å gi kunden eksakt den opplevelsen man vil at kunden skal få. En app gir i tillegg en ny markedsføringskanal siden man kan gi kunden pop-up meldinger direkte på mobilen ved kampanjer og lignende.

Den store bakdelen med app er naturligvis kostnaden for utvikling og vedlikehold av appen. Før man begir seg ut på utvikling av en app kan det være lurt å tenke gjennom et par ting på forhånd. Dersom en bruker skal laste ned en app kreves det et sterkt varemerke og sterk lojalitet fra kundene. I Norden har vi et mindre marked enn for eksempel i USA eller Kina, hvilket betyr at antall brukere også er begrenset. Det gjør at det tar lengre tid å bygge opp en kritisk masse og det tar lengre tid å teste ulike funksjoner på markedet. Men som sagt så finnes det flere vellykkede eksempler på norske apper og vi tror at denne trenden kommer til å fortsette.

Med CS-Cart fra NettXpress har du mulighet til å enkelt benytte en app for nettbutikken din. Den vanligste er Twigmo, men det finnes også alternativer som: Mobikul og Apptuse.

Kjøp i app øker på smarttelefon, men minker på nettbrett

% Hvordan handlet du med din mobile enhet?

App eller ikke app

Mobiltelefoner øker sterkt som salgskanal mens nettbrett minker. Kjøp i apper via mobiltelefoner fortsetter å øke – nå handler over halvparten av de som handler via mobiltelefon gjennom app. Kjøp i app via nettbrett minker også noe.

KILDE: DIBS

Nettbutikken oppdatert til versjon 4.5.2

13.05.2017
av Preben Jensen

Etter den store oppdatringen til 4.5.1, er tiden kommet for versjon 4.5.2. Dette er en mindre oppdatering som fikser noen små bugs og har et par nyttige forbedringer.

Nettbutikken oppdatert til versjon 4.5.2

Hva er nytt?

Logg på via Facebook fungerer riktig etter oppdateringen av Facebook sin API. Facebook-pålogging er en del av tilleggsprogrammet for sosial pålogging i CS-Cart. Vi måtte flytte til en nyere versjon av Facebook sin API, da API-versjonen vi tidligere brukte, ikke støttes lenger. Men vær oppmerksom på at om du skal jobbe med den nye API-en, så krever CS-Cart og Multiforhandler nå minimum PHP 5.4. Oppdater PHP-versjonen til 5.4 eller høyere før du aktiverer Facebook på nytt.

Salgsrapporter vises riktig når du arbeider med store mengder data. Først løste vi feilen som var relatert til å vise store mengde data på en salgsrapporteringsside. Nå vises også de store rapportene riktig, og det tar ikke for lang tid å laste dem. Vi har også gjort noen andre forbedringer relatert til grensesnitt, design og brukervennlighet.

Authorize.net fungerer nå bra med CS-Cart. På grunn av Authorize.net-kravet om å bruke tre tegnverdier for å angi landet var det umulig å behandle betalinger via denne tjenesten, da CS-Cart brukte to tegnverdier for å sende informasjonen om landet. Nå går landskoden via en trekarakterverdi som løser problemet.

PHP 7.1 kjører nå perfekt med CS-Cart. Tidligere har CS-Cart oppdaget en rekke feil og merknader relatert til PHP 7.1. Men vi løste dem raskt og nå, på PHP 7.1, kjører CS-Cart jevnt og godt som aldri før.

Kredittkortdata er nå fjernet fra bestillinger når du bruker PayPal Pro og kjøper produkter fra flere leverandører. Tidligere, når du kjøpte produkter fra flere leverandører (gjelder Multiforhandler) og betalte via PayPal Pro, ble bestillingsinformasjonen sendt til både kunder og leverandører sammen med åpne kredittkortdata, noe som kan føre til noen sikkerhetsproblemer. Nå fjernes alle kredittkortdata slik det skal være.

Sjekk ut andre endringer og forbedringer i changelog.

Hvordan oppdatere til versjon 4.5.2?

Hvis oppgraderingsabonnementet ditt fortsatt er aktivt, kontroller du den tilgjengelige oppgraderingen på siden Administrasjon → Oppgraderingssenter i administrasjonspanelet ditt. I løpet av denne første uken av utgivelsen distribuerer vi oppgraderingspakker i pakker, for ikke å overbelaste serverne våre. Etter den første uken åpner vi oppgraderingsdistribusjonen fullt ut. Så hvis du ikke ser den tilgjengelige oppgraderingen i oppgraderingssenteret ditt nå, sjekk om et par dager.

CS-Cart og Multiforhandler 4.5.1 er her!

09.03.2017
av Preben Jensen

Den nye versjonen retter opp i noen bugs og bringer også med seg flere nye funksjoner. Denne gangen har vi fokusert på Multiforhandler, og lagt til et automatisk utbetalingssystem og også ny demodata. Her er noen detaljer om det nye ting som er lagt til:

CS-Cart og Multiforhandler 4.5.1

Multiforhandler Forbedringer

Med versjon 4.5.1, har vi prøvd å gjøre det enklere for butikkeiere å arbeide med forhandlere.

Vi har derfor implementert et automatisk utbetalingssystem for forhandlere. Denne funksjonen fungerer gjennom PayPal Adaptive Payments: når en kunde betaler for ordren, vil PayPal automatisk dele inntektene mellom butikkeier og forhandleren. Ingen flere manuelle utbetalinger!

MERK: Etter oppgraderingen til versjon 4.5.1 må du installere PayPal Adaptive Payments.

Multiforhandler PayPal Adaptive Payments

Det er lagt til mer detaljert statistikk: transaksjoner, balanse, uttak og annen statistikk.

For å gjøre testing av ny funksjonalitet lettere og mer virkelig, har vi forbedret demodataene som du kan installere med Multiforhandler. Den nye demodataen omfatter 12 forhandlere (tidligere var det bare to), ca 5000 produkter (tidligere var det ca 300 produkter).

Multiforhandler demo data

Vi har også omorganisert innstillingene for betalingsmetoder som bruker PayPal sin prosessorer. Hvis du bruker PayPal Standard Payments, kan du nå velge hvilken status en ordre får når den registreres første gang, rett etter at en kunde sender en ordre og fortsetter til betalingssiden.

Vi har endret standard CAPTCHA i CS-Cart og Multiforhandler til Google sin CAPTCHA-metode.

Fra og med versjon 4.5.1, har vi også fjernet den gamle CAPTCHA-metoden. Alle relevante innstillinger er nå i Google reCAPTCHA modulen.

Finn alle andre endringer i endringsloggen.

Hvordan få versjon 4.5.1?

Det er som vanlig to måter å oppgradere på:

Hvis du har en aktiv supportavtale, sjekk tilgjengelig oppgradering i Administrasjon → Oppgraderingssenter i ditt adminpanel. I løpet av den første uken etter utgivelsen, vil vi være distribuere oppgraderingspakken gruppevis, for ikke å overbelaste serverne våre. Etter den første uken, vil vi åpne oppgraderingen helt. Så hvis du ikke ser oppgraderingen i ditt Oppgraderingssenter nå, sjekk igjen senere. Hvis din supportavtale har utløpt, kan du utvide den for et nytt år.

Hvis du skal åpne din første nettbutikk, last ned installasjonspakken, installere det på serveren din, eller kontakt NettXpress.

Mobil e-handel øker igjen – nærmer seg halvparten

21.12.2016
av Preben Jensen

Alle har nok fått med seg at mobilen har blitt svært viktig for e-handelen. Siden våre mobiltelefoner ble små dataer med internett har utviklingen fortsatt i et raskt tempo med nettbrett, mobiltilpassede nettsider, apper og mobile betalingsmåter. Økningen i Norge er enorm og nesten halvparten handler nå på nettet fra sin mobiltelefon eller nettbrett.

NÅ HANDLER NESTEN halvparten – 48 prosent – av nordmennene fra sine mobile enheter som mobiltelefon eller nettbrett - Det er en stor økning fra i fjor, på hele 10 prosent. Antallet begynner nå å nærme seg 1,9 millioner norske forbrukere og trenden har vært sterk i flere år. Antall personer i Norge som har en smarttelefon har økt kraftig de siste årene, selv om økningen nå begynner å stagnere har åtte av ti nordmenn en smarttelefon ifølge en undersøkelse fra Telenor. Mange har også nettbrett. 4G-dekningen er på utrolige 98 prosent i Norge, så internettilgangen er nærmest total. Denne trenden har blitt drevet på bakgrunn av flere mobiltilpassede nettsider, apper og mobiltilpassede betalingsmåter.

Når man i dag kan handle like enkelt fra mobiltelefonen som fra pc’en, vil dette bidra til å drive bransjen fremover slik at det blir bedre og enklere å handle mobilt. Det som er spesielt interessant i år er at økningen er gjennomgående i nesten alle aldersgrupper, bortsett fra en, der Norge skiller seg fra Danmark og Sverige. I våre naboland øker nemlig den mobile handelen enormt blant de eldste, mens i Norge er det en mindre økning. I fjor var det likevel en enorm økning i denne aldersgruppen. Mobilhandelen øker markant blant de yngste – hele 22 prosent. Nest størst økning ser vi i aldersgruppen 45-54 år med nesten 15 prosent, og deretter aldersgruppen 35-44 år med 10 prosent. Minst økning ser vi i aldersgruppen 25-34 år med kun noen prosenter. Her var bruken klart størst tidligere. De eldste har virkelig blitt vant til mobil handel i løpet av de siste årene. Det er stor gruppe forbrukere – drøyt to millioner – som dessuten er en kjøpesterk gruppe med mye tid, og som nå handler på nettet med sine mobiler eller nettbrett. Pensjonistrabatt kanskje? Det kan være en god forretningsidé å rette seg mot denne målgruppen.

E-handelen fra mobile enheter blir viktigere, i løpet av noen år kommer det mest sannsynlig til å være flere som handler fra smarttelefoner enn fra pc – dersom utviklingen fortsetter i denne farten. Når en bedrift i dag skal utvikle en ny nettbutikk er det ofte mobilversjonen som utvikles først etter strategien «Mobile first». Nye betalingsmåter som utvikles og lanseres i dag passer best på mobile enheter.

Nesten halvparten har nå handlet mobilt

% | Har du handlet med en mobil eller nettbrett i løpet av de siste 3 månedene?


Mobil e-handel øker igjen – nærmer seg halvparten

Trenden for den mobile e-handelen i Norge har vært sterk i flere år, og i år tar trenden et stort skritt oppover – nesten halvparten av nordmennene handler nå på nettet fra sin mobiltelefon eller nettbrett. Det er mer enn en dobling siden 2012.

KILDE: DIBS

Nettbutikkløsningen er oppdatert til versjon 4.4.1

15.11.2016
av Preben Jensen

CS-Cart kommer nå i en ny utgave med flere etterlengtede funksjoner: e-post malredigerer, dokumentredigerer, tryggere oppgradering, leverandørabonnement m.m.


CS-Cart 4.4.1 er ute! fra CS-Cart og NettXpress.


E-post malredigerer

Ved hjelp av e-post malredigering kan du enkelt administrere og redigere alle automatiske e-postmeldinger som sendes ut fra butikken din. Du kunne gjøre dette også i tidligere versjoner, men da var det nødvendig å kunne litt koding. Gå til Design → E-post-maler, der kan du nå se alle e-postvarsler som dine kunder mottar. Klikk på den du ønsker å redigere og endre innholdet ved å sette inn de nødvendige variablene i ren tekst-modus.

Dokumentredigerer

Dokumentredigereren lar deg konstruere og redigere fakturaer, pakksedler, gavekort, og ordresammendrag i adminpanelet. Arbeidsflyten er den samme som i e-post malredigereren: i Design → Dokumenter, velg det dokumentet du vil redigere, og endre det ved å sette inn variabler og små kodesnutter.

Gratis Ebay Synkronisering og Facebook

eBay Synkroniserings-modulen kan enkelt eksportere dine produkter til eBay. Og Facebook-modulen lar deg plassere din nettbutikk på din Facebook-side. Dette er moduler du tidligere måtte kjøpe. Nå følger disse modulene med i nettbutikken gratis.

Ny logikk for maler

Fordelen med den nye logikken for butikkeiere er at maler fra tredjepart ikke lengre vil bli brutt etter at butikken oppgraderes. Poenget er at oppgraderingen nå bare endrer standard Responsive malfiler. CS-Cart 4.4.1 har også en ny mal som vi kaller Bright. Hvis du ønsker å bytte til denne, så ikke glem å eksportere din gjeldende layout for så å importere den tilbake til Bright-malen. Dette sikrer en riktig anordning av innholdsblokkene.

Filendringsdetektor

For å gjøre oppgraderingen av din CS-Cart nettbutikk konfliktfri, bør du holde CS-Cart sine kjernefiler uendret. For å spore endringer i kjernefilene, er det opprettet en annen nyttig funksjon i 4.4.1 - en filendringsdetektor. Denne skanner gjennom CS-Cart sine kjernefiler for endringer når du logger inn i adminpanelet. Du kan også starte den manuelt fra Administrasjon → Filendringsdetektor. Detektoren advarer deg på forhånd at du har endringer i CS-Cart sine kjernefiler, og advarer om at du kan miste endringene etter neste oppgradering eller ved konflikter under oppgradering.

Om du har en aktiv oppgraderingsavtale kan du oppdatere til versjon 4.4.1 fra Administrasjon → Oppdateringssenter i ditt adminpanel. Pakken vil distribures til alle kunder i løpet av en uke, så om du ikke ser noe i ditt oppdateringssenter, så vent et par dager, og prøv igjen.

Gå til denne siden om du vil se alle endringer i versjon 4.4.1. Følg oss på Facebook og Twitter for å få informasjon om nye oppgraderinger og nyheter angående nettbutikken CS-Cart

Snart får du flere tilbakevendende og førnøyde kunder i nettbutikken din

13.10.2016
av Preben Jensen

DIBS vil snart presentere en ny nett-tjeneste - Husk meg - som vil forbedre handleopplevelsen for alle forbrukere i Norden. Husk meg gjør det det mulig å lagre sine kortopplysninger for friksjonsfri betaling på noen sekunder i over 25 000 nettbutikker tilknyttet DIBS (Nets, DIBS og Paytrail). Husk meg vil snart bli tilgjengelig i din nettbutikk – det er kostnadsfritt og ingen implementering er nødvendig.

Snart får du flere tilbakevendende og førnøyde kunder i nettbutikken din

  • Gjelder i over 25 000 nettbutikker i Danmark, Norge, Sverige og Finland
  • Boost din nettbutikk og gi dine kunder en bedre handleopplevelse
  • Ingen implementering - Husk meg er inkludert i alle DIBS sine betalingsvinduer
  • Dine kunder kan velge å lagre deres kortopplysninger og kan ved hjelp av den 3-sifrede sikkerhetskoden (CVC-koden på baksiden av betalingskortet) gjenbruke opplysningene i alle andre DIBS, Nets eller Paytrail-eide betalingsvinduer

Hvordan fungerer det?

Når kunden sjekker ut av nettbutikken vil han/hun få muligheten til å lagre kortinformasjonen trygt og sikkert i betalingsvinduet. Neste gang de besøker en av nettbutikkene som tilbyr Husk meg, kan de betale i løpet av noen få sekunder ved å taste inn den 3-sifrede sikkerhetskoden på baksiden av betalingskortet.

Hvilke betalingskort støttes?

Foreløpig er det støtte for VISA og MasterCard. Flere korttyper vil bli tilgjengelig senere.

Når blir tjenesten tilgjengelig for min nettbutikk?

Husk meg vil bli tilgjengelig for kundene så snart tjenesten slippes. Det er gratis og ingen implementering er nødvendig.

Hvor kan mine kunder bruke Husk meg?

Dine kunder kan bruke Husk meg i mer enn 25 000 nettbutikker i Norden på tvers av Nets, DIBS og Paytrail.

Når får jeg vite mer?

Vi tester tjenesten i disse dager og tjenesten vil bli tilgjengelig i nær fremtid. Følg oss for mer informasjon.

Hvis du vil vite mer om Husk meg er du velkommen til å kontakte oss eller lese mer på DIBS sin nettside: www.dibs.no/husk-meg

Visste du at...

  • 47% av forbrukerne foretrekker å slippe og taste inn kortinformasjonen når de handler via sin PC/Mac.
  • 55% av forbrukerne foretrekker å slippe og taste inn kortinformasjonen når de handler via sin smarttelefonen
  • 22% av forbrukerne vil kjøpe mer, hvis de kunne lagre kortinformasjonen når de handler via sin datamaskin
  • 34% av forbrukerne vil kjøpe mer, hvis de kan lagre kortinformasjonen når de handler via sin smarttelefonen