Følg oss på Facebook og Twitter for flere nyheter og informasjon om nettbutikkløsningen CS-Cart fra NettXpress:

NettXpress Twitter

NettXpress Facebook

Norsk netthandel fortsetter å stige

28.09.2018
av Preben Jensen

Nordmenn elsker å handle på nettet. I 2018 forventes det at det totale forbruket fra norske netthandlere vil utgjøre over 144 800 000 000 kroner. Det vil si at det er en vekst på 17 prosent i forhold til det totale forbruket i 2017.




Utviklingen tegner et bilde av at norske forbrukere har omfavnet netthandelen, og at de særlig liker å handle på nettet via mobil. Det er både enkelt, raskt og praktisk.
Med et samlet forbruk på 65 milliarder kroner er reiser fortsatt den kategorien nordmenn bruker mest penger på. De to andre kategoriene, varer og tjenester, har også betydelige størrelser med 49 milliarder for varer og 30 milliarder for tjenester.
Det er mange nye forretningsmodeller som bruker abonnementsordninger, noe som forklarer veksten
i flere av kategoriene. 48 prosent av nordmenn har f.eks. abonnert på TV-strømming, mens 10 prosent har abonnert på såkalte matkasser med sesongbasert mat. Norske forbrukere liker stadig bedre å abonnere på matvarer.

KILDE: DIBS

Kommentarer

Ingen innlegg funnet

Nytt innlegg